Jag håller på att inreda min lilla hobbyhörna på rummet och har kommit på att jag verkligen behöver nån form av reglerbart spänningsaggregat. Problemet är att jag känner mig lite osäker på vad som är bra att bygga...
Visst, det enklaste vore väl att slänga in en L200 i en burk...
Men eftersom jag redan har ett par mäktiga 24V ringkärnetrafos (som ju brukar bli den dyraste delen) så funderar jag på att bygga nåt mer avancerat när jag ändå är på gång.
Jag har sett i AoE om ett digitalt nätagg (11/2001-1/2002 om jag inte minns fel) som verkar lovande, men det är ganska mycket komponenter.
Sen idag sprang jag på det här: http://www.tldp.org/linuxfocus/English/ ... e379.shtml som verkar kunna mer och vara billigare. Dessutom en AVR, nåt jag länge tänkt börja med, känns bättre än PIC eftersom kompilatorn är GCC = kompatibelt med Mac.
Så jag vill helt enkelt ha lite råd. Ser det ut som ett lovande projekt? Verkar vara väldigt flexibelt, mycket mer än AoE:s.
Visst, det vore coolt att designa eget från scratch men jag är inte så duktig på elektronik än och det skulle nog bli lite misslyckat