XBOX

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
psyko_m
Inlägg: 100
Blev medlem: 6 november 2003, 09:42:09
Ort: Borlänge

XBOX

Inlägg av psyko_m »

lite frågor angående XBOX...

1. Är det bättre än PS2, har hört att handkontrollerna inte är lika sköna på XBOX som till PS2.. någon som kan komentera detta?

2. Vilket chip ska man ha? funkar X-Ecuter 2.2 Pro bra?

3. Är det nått annat man ska tänka på om man vill kunna göra backup på sina spel och sen spela backupen i XBOX´en (för att slippa repor på orginal spelen :D )
noratx
Inlägg: 80
Blev medlem: 5 december 2003, 23:19:21
Kontakt:

Inlägg av noratx »

kan svara lite på dina frågor.. =)

Svar på punkt 1.
Fördelenm ed X-BOX...
1. Du kan emulera i stort sett alla konsollspel från gammla sega mastersystem till PSX (vet inte om det finns någon fungerande MS2 emulator i dagens läge.)
2. Det är en dator och du kan säkerligen byta både processor och minnen i den med mera.
3. Du kan installera linux på den och köra den som webserver. :lol:

Nackdelar:
1. Den har jävligt "blaffiga" kontroller, man måste spela ett tag med dom för att dom skall kännas naturliga i handen.
2. Det är en dator och den KAN faktiskt hänga sig, men det kan även en PS2'a, men inte på samma sätt.

Enligt mig är PS2 jäävligt bra, jag äger idag varken en PS2'a eller en X-BOX.
Men en vacker dag ska jag faktiskt skaffa mig bådatvå.. samtidigt.

De andra två punkterna kan jag inte svara konkret tyvärr..
Användarvisningsbild
Jonaz
Inlägg: 2326
Blev medlem: 4 november 2003, 22:06:33
Ort: Huddinge

Inlägg av Jonaz »

men när man chipar Xbox så förlorar man att kunna spela Xbox Live

EDIT: kolla denna sida. http://www.dvdirect.net/ där står allt
noratx
Inlägg: 80
Blev medlem: 5 december 2003, 23:19:21
Kontakt:

Inlägg av noratx »

Jonaz: Ohnej, det gör du absolut inte.. =)
Det finns chip som har möjligheten att stänga av sig när du startar x-boxen...

Exakt vad det chipet heter vettefan.. en polare har det.. jag kan ju ta reda på vad det heter och lite mer hur det fungerar..
psyko_m
Inlägg: 100
Blev medlem: 6 november 2003, 09:42:09
Ort: Borlänge

har läst lite mer

Inlägg av psyko_m »

verkar som att alla chip går att stänga av.. hört nått om att man bara sätter in en på/av knapp på jord kabeln så man kan stänga av chippet om man vill spela på xbox live...
har bestället ett X-ecuter 2.2 Pro som jag hoppas ska komma idag...
Användarvisningsbild
Jonaz
Inlägg: 2326
Blev medlem: 4 november 2003, 22:06:33
Ort: Huddinge

Inlägg av Jonaz »

men då har du väl förlorat chipets mening om du stänger av det.. eller :shock:
Användarvisningsbild
Hedis
Inlägg: 2487
Blev medlem: 8 december 2003, 15:10:44
Ort: Vänersborg
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Jo då kan man ju inte spela brända spel. Men man kan än så länge komma ut på Xbox Live.
Detta kan däremot ta slut när som hellst då dom kan om dom bara vill även scanna hårddisken efter främmande filer och på så sätt känna av om boxen är/har varit moddad.

Då måste man ha orgnialdisken i och helt orörd om man vill att det skall fungera ändå.

Lite väl bökigt då det finns andra "onlinetjänster" som folk kör privat som funkar fint. Xbconnect tex.
Användarvisningsbild
Jonaz
Inlägg: 2326
Blev medlem: 4 november 2003, 22:06:33
Ort: Huddinge

Inlägg av Jonaz »

då så det går inte spela live med ett chip, visst man kan stänga av det men då är det ju världelöst. då har man ju förlorat hela grejjen med att köpa ett chip. Om nu så himla gärna vill spela Live.

Det är bara att välja, pest eller colera

Men del lär väl komma ett chip som är som orginalet fast man kan spela brända spel

spel går att ladda från DC++
Användarvisningsbild
LaRdA
EF Sponsor
Inlägg: 3754
Blev medlem: 9 september 2003, 14:10:46
Ort: Jämtland

Inlägg av LaRdA »

"Men del lär väl komma ett chip som är som orginalet fast man kan spela brända spel"

Fast då kommer micropest bara att komma på nya sätt att hindra att man andvänder chip. :evil:
Användarvisningsbild
Jonaz
Inlägg: 2326
Blev medlem: 4 november 2003, 22:06:33
Ort: Huddinge

Inlägg av Jonaz »

jo det är väl tyvärr så,
en xbox fattar ju om det är en bränd skiva eller inte med ett orginal chip. så frågan är vad är skillnaden mellan ett bränt spel och ett orginal. varför är det ingen som har knäckt det? det måste ju gå! eller har det med nått serie nummer på en cd-skiva att göra? ingen aning....
Användarvisningsbild
Tony
Inlägg: 1038
Blev medlem: 9 november 2003, 16:08:47

Inlägg av Tony »

Vet inte mycket om x-box men läste nyligen att den kör PALLADIUM / TRUSTED COMPUTING

här kan ni läsa mer: www.epic.org/privacy/consumer/microsoft/palladium.html

...ruggigt !
henkebenke
Inlägg: 515
Blev medlem: 31 maj 2003, 10:42:37
Ort: Helsingborg

Inlägg av henkebenke »

Tror att det är en fysisk skillnad på skivan. Skivan är alltså ingen vanlig dvd utan en xbox-dvd. Så det finns ingen möjlighet att göra en skiva som beter sig som en originalskiva.
Skriv svar