Förbättra arbetsbänken...

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
bigmac
EF Sponsor
Inlägg: 1224
Blev medlem: 24 april 2007, 08:22:40
Ort: Järfälla
Kontakt:

Förbättra arbetsbänken...

Inlägg av bigmac »

Ständigt ämne.

Min fråga: Finns det något "byggsystem" eller liknande som man kan bygga lite hyllor osv så man får upp lödverktyg, instrument osv ovanför bordsytan? Tänker mig hyllplan och alu-profiler men vill inte uppfinna hjulet igen om det finns ett fungerande system. Tips?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
säter
Inlägg: 32535
Blev medlem: 22 februari 2009, 21:16:35
Ort: Säter

Re: Förbättra arbetsbänken...

Inlägg av säter »

Jag kör med vanliga Sparringskenor och konsoler.
Jag tycker att det fungerar hyggligt.
hsd
Inlägg: 2115
Blev medlem: 23 januari 2010, 00:09:45

Re: Förbättra arbetsbänken...

Inlägg av hsd »

Gerdman har fina system, mycket bra firma att handla från
Användarvisningsbild
Melkutt
Inlägg: 1151
Blev medlem: 3 september 2007, 02:02:39
Ort: Gotland/Stånga
Kontakt:

Re: Förbättra arbetsbänken...

Inlägg av Melkutt »

Kör också skena och konsoler, inte ultimat men väldigt lätt att anpassa efter tanke och behov.
Användarvisningsbild
bigmac
EF Sponsor
Inlägg: 1224
Blev medlem: 24 april 2007, 08:22:40
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Förbättra arbetsbänken...

Inlägg av bigmac »

hsd: är det något speciellt system du tänker på?
hsd
Inlägg: 2115
Blev medlem: 23 januari 2010, 00:09:45

Re: Förbättra arbetsbänken...

Inlägg av hsd »

Nej men har en bänk därifrån , med hakslitsar där jag hakat på en hylla, verktygsplåt , uttag och brytare samt plockbackar
Har några lagerhyllor i samma stil, under en flytt tappade jag alla hakar och fötterna men det fixade gerdmans snabbt
Användarvisningsbild
Mizzarrogh
Inlägg: 20344
Blev medlem: 10 september 2006, 12:32:49
Ort: Somewhere over the rainbow... (Hälsingeskogen)

Re: Förbättra arbetsbänken...

Inlägg av Mizzarrogh »

Jag kör Elfa/Telbe systemen (Sparring konsoler men med utökat sortiment med tavlor, backar och annat)-
Kör man standard hålbild på tavlor, skenor och annat så är dessa även bakåtkompatibla med äldre industriverktygstavlor, (många) butiksinredningar, mm vilket för mig är ett stort plus då jag brukar komplettera med äldre grejer om man dyker på och jag önskade några mindre verktygstavlor därinne ovanför arbetsbänken, alltsammans passar även med de "riktiga" tavlorna i smedjan så att man kan skifta mellan med saker som verktygshållare och annat om man tex köpt till nya verktyg eller kommer på förbättringar.

Men det var mest därför att jag ville ha ett flexibelt system då jag ofta ändrar och bygger om därinne så att man lätt kan återanvända olika delar i nya kombinationer efter behov.
Behöver man inte detta är kanske en fast inredning snyggare.

Edit, De Gerdmans har är väl i grunden liknande system, litet dyrare men man lär ju knappast slita ut det under en livstid...
Skriv svar