Vart hittar man billiga BT-moduler för projekt utan 3.5mm eller större förstärkning.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Basher52
Inlägg: 139
Blev medlem: 12 maj 2015, 01:20:19

Vart hittar man billiga BT-moduler för projekt utan 3.5mm eller större förstärkning.

Inlägg av Basher52 »

Sorry men är inte säker om detta är rätt plats om så, byt plats men skicka gärna en länk till vart den lades.

Har "slutsteg" själv så vill bara använda modulen för att överföra ljudet som sen ska UPas till 3, 5, 8, 20 eller 50W beroende på modul jag har och hur testet funkar.
Har kollat på ebay men där är det ju först PostLost-pålägg,så billiga blir dom ju inte sen verkar typ alla har 3.5mm jack så den ligger kanske redan på 1-3W å då blire ju inge bra... kanske.
Är lite dålig på BT när det gäller versioner och vad dom kan överföra, finns det nån version som kan överföra MER än bara stereo, typ 4.1, 5.1 etc? så gärna såna, ja dom bli dyrare ja men får kolla på vad som går först.

Tänkte prova bygga egna BT-lurar med extrem bas så vill ju bra ljud i det åxå :P :rofl
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32629
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Vart hittar man billiga BT-moduler för projekt utan 3.5mm eller större förstärkning.

Inlägg av HUGGBÄVERN »

BT?! Blåtand? Är det sändare eller mottagare du söker? Jag tyckte jag hittade ett gäng mottagarmoduler (2-kanal) som jag ville sätta i mina rörförstärkare.
Användarvisningsbild
prototypen
Inlägg: 11072
Blev medlem: 6 augusti 2006, 13:25:04
Ort: umeå

Re: Vart hittar man billiga BT-moduler för projekt utan 3.5mm eller större förstärkning.

Inlägg av prototypen »

Vad skulle problemet vara med en 3,5 jack? Kommer inte ge några 3 watt om du inte belastar lågohmigt, du kan köra in den signalen på dina slutsteg.
Se bara till var du har GND, det kan vara balanserat från BT modulen.

Protte
Skriv svar