Problem vid uppstart av Tv

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
JerryW
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 november 2020, 22:10:01

Problem vid uppstart av Tv

Inlägg av JerryW »

Jag har en Andersson tv (Led32522FHDS) som återkommer till installationsmenyn varje gång tv'n sätts igång. Har provat att återställa fabriksinställningar, sett till att tv'n har den senaste uppdateringen samt el"dränerat" tv'n. Dock utan lycka. Jag hittar ingen som haft samma problem. Vad kan vara felet och går det att åtgärda, det är frågan?
Användarvisningsbild
4kTRB
Inlägg: 18385
Blev medlem: 16 augusti 2009, 19:04:48

Re: Problem vid uppstart av Tv

Inlägg av 4kTRB »

Kan bara trösta dig med att det inte alls har med märket att göra.
Har en Anderson vattenkokare, bästa jag haft, startar, kokar och ger förstklassigt resultat, varje gång!
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Re: Problem vid uppstart av Tv

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Hej JerryW och välkommen till forumet!
Vi har precis en slik apparat vid vårt matsalsbord och den fungerar utmärkt.
Faktiskt tar den Casting direkt om man har har den kopplad till WiFi och kör den på rätt kanal.
Så botanisera mera och lyckan må vara med dig!
Användarvisningsbild
breflabb
Inlägg: 3524
Blev medlem: 8 oktober 2014, 17:00:54
Ort: 59.466579, 16.506872

Re: Problem vid uppstart av Tv

Inlägg av breflabb »

Gå in i service läge och där kan du hitta något som heter " diagnos". Får du se om du får
något felmeddelande. För att komma in i service läge " tryck på fjärrens meny sedan 4725 "
Man skall vara ganska kvick i fingrarna.
OBS! Ändra ingenting som du inte vet vad det är.
Har du kört en ominstallation med via antenn?
JerryW
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 november 2020, 22:10:01

Re: Problem vid uppstart av Tv

Inlägg av JerryW »

Ah, det visste jag inte hur man gjorde, tack för det! Det där med antenn är ett litet bekymmer. Vi har ingen fungerande antenn hemma då radhuslängan vi bor i från - 74 tydligen är ihoplänkade på något sätt. När vi flyttade in fick vi en tydlig föraning om att man absolut inte fick koppla isär någon antennsladd (typ på vinden), det har självklart en eller flera gjort under diverse renoveringar :(. Kanske får ta med mig apparaten under armen hem till någon vän som har sådana bekvämligheter :D. Trodde att nät er var en senare teknik som skulle avhjälpa detta bättre än antenn.
JerryW
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 november 2020, 22:10:01

Re: Problem vid uppstart av Tv

Inlägg av JerryW »

breflabb skrev: 28 november 2020, 02:39:44 Gå in i service läge och där kan du hitta något som heter " diagnos". Får du se om du får
något felmeddelande. För att komma in i service läge " tryck på fjärrens meny sedan 4725 "
Man skall vara ganska kvick i fingrarna.
OBS! Ändra ingenting som du inte vet vad det är.
Har du kört en ominstallation med via antenn?
Fick svar från Netonnets support.

"Tråkigt att höra att du upplever problem med din TV!
Som tur är så är detta enkelt att åtgärda, du går in och stänger av en funktion som heter "sökning i väntelge" för att få bort funktionen att TV'n vill uppdateras.

Gå in på Meny
Inställningar
Andra inställningar
Stänga av "Sökning i vänteläge

Ifall det mot förmodan inte fungerar så gör du först en första installation följt utav ovan.
Tryck Menu
Installation
Första installation
JA"

Har nu även testat dessa två utan lycka. Jag har även varit inne i servicemenyn och ej hittat något konstigt. Nu återstår bara att hitta någon som vill låna ut en antenn 🤣 Fortsättning följer.
Användarvisningsbild
Biker
Inlägg: 6117
Blev medlem: 23 november 2005, 04:51:36

Re: Problem vid uppstart av Tv

Inlägg av Biker »

Har du inte överdrivet långt till sändaren kan du göra en koxialdipol av en antennsladd., goggla hur du fixar till rätt längd för din sites frekvens
JerryW
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 november 2020, 22:10:01

Re: Problem vid uppstart av Tv

Inlägg av JerryW »

Oj, det lät avancerat. Det måste jag prova 😁
Skriv svar