Gammel iPad

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
prototypen
Inlägg: 11076
Blev medlem: 6 augusti 2006, 13:25:04
Ort: umeå

Gammel iPad

Inlägg av prototypen »

Hej på er.
Vad gör jag med min gamla iPad, det är många år sedan den gick uppdatera men jag har använt den som kvällslektyr och sett på YouTube men till sist började den appen på att klaga om uppdatering som då mycket riktig inte gick göra, nu är det frågan om det blir sista vilan eller finns det något att göra. Den är "ersatt" av en nyare.

Protte
hummel
Inlägg: 2267
Blev medlem: 28 november 2009, 10:40:52
Ort: Stockholm

Re: Gammel iPad

Inlägg av hummel »

Ge oss lite mer information än ”min gamla iPad”.
Användarvisningsbild
adent
Inlägg: 4100
Blev medlem: 27 november 2008, 22:56:23
Ort: Utanför Jönköping
Kontakt:

Re: Gammel iPad

Inlägg av adent »

Själv har jag en Ipad 1 liggande. Inga tveksamheter om hur gammal den är, det är första generationen ipad öht. :)

Nu är skärmen sprucken tyvärr, men den har ett gäng barnspel och barnappar installerade, för det fungerade och fungerar den perfekt.
Men antar att det är svårt att försöka få in sådant nu i efterhand, annars kunde den kanske dugt till något barnbarn eller så.
Användarvisningsbild
prototypen
Inlägg: 11076
Blev medlem: 6 augusti 2006, 13:25:04
Ort: umeå

Re: Gammel iPad

Inlägg av prototypen »

Det är nog en iPad 2, den har den stora äldre kontakten.
Nä barnbarn är inte att tänka på på länge, barnen måste skaffa någon att avla barn med först...

Protte
Användarvisningsbild
rvl
Inlägg: 5782
Blev medlem: 5 april 2016, 14:58:53
Ort: Helsingfors

Re: Gammel iPad

Inlägg av rvl »

Har en MC349KS som verkar vara rätt tidig version. Mest blir den för närvarande använd som musmatta. 8)
Blir litet surf på säkra och enkla websidor ibland. Kanske blir användargränssnit till nåt framtida projekt med nån egen lokal webserver? Vi får se.
Användarvisningsbild
peak@svelfo
Inlägg: 187
Blev medlem: 13 april 2016, 16:48:57
Ort: Stockholm

Re: Gammel iPad

Inlägg av peak@svelfo »

Vägrar din iPad fungera om du inte uppdaterar (vilket inte går)? Det är Moment22!
Jag har en gammal Androidplatta och den går inte längre att uppdatera men den klagar inte heller.
Användarvisningsbild
prototypen
Inlägg: 11076
Blev medlem: 6 augusti 2006, 13:25:04
Ort: umeå

Re: Gammel iPad

Inlägg av prototypen »

YouTube appen fungerade länge, sedan försökte jag via safari men sedan blev det så mycket krångel så jag la bort den.

Protte
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32739
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Gammel iPad

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Gillade att du skrev ‘gammel”. Det var nästan lite småländska.

Vad ska man med en gammel iPad till?! Kan den användas till något ”annat”? Jag skänkte bort en mobiltelefon (android) då telefondelen upphört att fungera och mottagaren såg en möjlighet att använda resten av telefon till något projekt.
Tyvärr är ju Apple-prylar inte kända för att vara kompatibla med något annat, program- eller hårdvara oavsett, men det kanske finns NÅGOT som kan fungera på annat sätt.
Senast redigerad av HUGGBÄVERN 12 oktober 2020, 20:27:17, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
peak@svelfo
Inlägg: 187
Blev medlem: 13 april 2016, 16:48:57
Ort: Stockholm

Re: Gammel iPad

Inlägg av peak@svelfo »

Apple har en alldeles utmärkt programvara för felstavning. Rätt (fel) varje gång. :bravo:
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Re: Gammel iPad

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Om man, som jag, inte är ett fan av Apple. Då är ett slikt verktyg inte fel! http://www.3u.com/
Nu är jag ju inget fan av Windows heller! Men det är där det skall köras.
Sedan kan man veta mycket mer om iPad versioner och sakernas tillstånd.
Skriv svar