Utskrift av plastdetalj *FIXAT*

Användarvisningsbild
Bosen
Inlägg: 1753
Blev medlem: 18 juli 2005, 10:56:31
Ort: Karl Gustav, Varberg
Kontakt:

Utskrift av plastdetalj *FIXAT*

Inlägg av Bosen »

Jag har lekt för första gången i Fusion 360 och tillverkat en detalj till laddstationen på min robotklippare. Någon som skulle kunna tänka sig att skriva ut den till mig?
Gärna svart färg.

Jag har exporterat en STL från Fusion. Givetvis kan jag försöka exportera i ett annat format om det så önskas.
Som sagt.... första gången med Fusion och har aldrig tidigare ritat något till en 3d-skrivare...


Länk till STL
Laddetalj.png
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Bosen 27 mars 2019, 11:03:45, redigerad totalt 1 gång.
ToPNoTCH
Inlägg: 4847
Blev medlem: 21 december 2009, 17:59:48

Re: Utskrift av plastdetalj

Inlägg av ToPNoTCH »

Den här bågen som går runt på undersidan, går den att göra som separat del tro ?

När du gör detaljer till 3D-skrivare så tänk gärna på hur den bygger upp utskriften (underifrån och upp) och försök undvika överhäng.
Om bågen kan göras separat (du kan ju göra styrspår för den exempelvis) så blir delen mycket lättare att få bra.

Är det en "bruksdel" eller måste den vara fin.

För mig tar den 10 timmar att skriva ut i högsta kvalitet.
Användarvisningsbild
Bosen
Inlägg: 1753
Blev medlem: 18 juli 2005, 10:56:31
Ort: Karl Gustav, Varberg
Kontakt:

Re: Utskrift av plastdetalj

Inlägg av Bosen »

Det är en bruksdel, så den behöver inte alls vara fin...
Bågen vet jag inte riktigt. Jag förstår hur du menar, detaljen är en hållare för ”laddstiften” på laddstationen eftersom nuvarande har gått sönder. Har gjort de delarna som har gått av lite grövre.
Bågen tätar mot själva laddstationen, men jag ska kolla om det går att designa den på ett annat sätt.
hummel
Inlägg: 2259
Blev medlem: 28 november 2009, 10:40:52
Ort: Stockholm

Re: Utskrift av plastdetalj

Inlägg av hummel »

Med 0,2 mm lagertjocklek och stöd vid utskriften kan jag snabbt ordna biten som den är. Visst skulle det kunna optimeras men inga problem att skriva ut den. Har PLA-plast i min skrivare och kan starta utskriften direkt om du vill.
Användarvisningsbild
Bosen
Inlägg: 1753
Blev medlem: 18 juli 2005, 10:56:31
Ort: Karl Gustav, Varberg
Kontakt:

Re: Utskrift av plastdetalj

Inlägg av Bosen »

Har skickat PM till dig hummel.
Skriv svar