T: Etsa kretskort mot betalning

Användarvisningsbild
Henry
Inlägg: 23588
Blev medlem: 20 april 2005, 02:52:47
Ort: Lund

Re: T: Etsa kretskort mot betalning

Inlägg av Henry »

Jo DHL sköter ju all tull och momshantering och som privatperson får man allt serverat genom ett sms, eller brev ett antal dagar senare om man inte registrerat nummer, där det med mob smidigt nog bara är att Swisha summan man får dock alltid paketet förr detta så inga krav att betala innan utleverans som med posten. Detta är nu visserligen med DHL Express men gissar väl på att det är samma med vanlig DHL.
Användarvisningsbild
Magnus_K
EF Sponsor
Inlägg: 5854
Blev medlem: 4 januari 2010, 17:53:25
Ort: Skogen mellan Uppsala-Gävle

Re: T: Etsa kretskort mot betalning

Inlägg av Magnus_K »

Ja. Nu kanske inte detta ska bli en av dom 32 trådar som handlar om dessa otäcka avgifter, utan istället hjälpa TS (okhan) i frågan att etsa (ev fräsa?) från en pdf.

Låt säga att jag att hittar ett kul kort i en av mina "Elektronik för alla", vad hade ni gjort?
Hade ni verkligen satt er ner och CAD:at det kortet för att skicka till Kina, eller hade ni frågat om hjälp på ett forum som antagligen det enda forum i Sverige där man kan få hjälp att etsa dylika kort?
Användarvisningsbild
lond
Inlägg: 3508
Blev medlem: 23 september 2009, 11:52:45
Ort: Hyssna

Re: T: Etsa kretskort mot betalning

Inlägg av lond »

Är det ett relativt enkelt kort (som är mer komplicerat att man inte klarar sig med experimentkort) och är ett "one off"-kort, så hade jag tillverkat det med tonertransfere och vinylfilm. Alla andra kort så är det beställa från Kina för min del, extrakostnaderna vägs upp av att slippa hela processen med att bearbeta kretskort och slabba med kemikalier...

/// Marcus
Användarvisningsbild
l2t
Inlägg: 2128
Blev medlem: 14 september 2010, 22:14:53
Ort: Skåne/Lund

Re: T: Etsa kretskort mot betalning

Inlägg av l2t »

Frågan är hur komplicerat eller enkelt är kortet?
En bild på kortet eller rättare sagt mönstret kan underlätta för den som
kanske vill hjälpa till.
Användarvisningsbild
swesysmgr
Inlägg: 14128
Blev medlem: 28 mars 2009, 06:56:43
Ort: Göteborg

Re: T: Etsa kretskort mot betalning

Inlägg av swesysmgr »

abcabc skrev:
Magnus_K skrev:Senast jag beställde från allpcb.com så fick jag betala 30:- moms och 150:- administrationsavgift till TNT.
Inte direkt värt att skicka efter korten då.

Förhoppningsvis får du napp av någon på forumet. Kanske kan fräsa kortet? Lägg i så fall till det i titeln.
Det var det jag var rädd för, bra att någon före mig straffats. För mig var det bara för kuls skull att göra ett mönsterkort, så ej viktigt och nu får det vänta tills avtal etablerats, om det nu sker.
Finns tillverkare inom EU, ladda upp dina filer och se vad det kostar. Tvålagers från Aisler kan du få till rimligt pris relativt Kina inkl. Postnord-avgift fast mycket snabbare leverans.
https://aisler.net
https://www.eurocircuits.com
Skriv svar