Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Pakko
Inlägg: 283
Blev medlem: 16 oktober 2009, 19:43:19
Ort: Kiruna

Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av Pakko »

En driven kompis håller på att starta upp en plattform för personer som behöver saker tillverkade och givetvis företag/personer som kan tillverka.
Så prova gärna denna sida och var inte blyga att komma med åsikter om sidan.

https://www.agileparts.se
Senast redigerad av Pakko 1 december 2018, 10:36:08, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
säter
Inlägg: 32497
Blev medlem: 22 februari 2009, 21:16:35
Ort: Säter

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av säter »

Söker ni bara utländska kunder och leverantörer?
Pakko
Inlägg: 283
Blev medlem: 16 oktober 2009, 19:43:19
Ort: Kiruna

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av Pakko »

Nej, det är bara svenska till en början i alla fall. Men Jay som som skapat sidan är en Indisk kille och kan bara engelska. Jag har insett att sidan borde vara på svenska, när den är menad för svenskar..... Ska prata med honom om det :)
perra_e
Inlägg: 983
Blev medlem: 13 februari 2009, 16:26:53
Ort: Jönköping

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av perra_e »

Har anmält intresse som leverantör :)
Går det justera uppgifterna förresten. Glömde bort lasern.
Pakko
Inlägg: 283
Blev medlem: 16 oktober 2009, 19:43:19
Ort: Kiruna

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av Pakko »

Va kul! Det går säkert, släng iväg ett mejl till honom om du inte lyckas så fixar han det. Om du inte kan justera uppgifterna så har du hittat en grej som han får ända.
danielr112
Inlägg: 8041
Blev medlem: 18 januari 2009, 00:48:24
Ort: Alvesta, Småland

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av danielr112 »

Byt till .se domän.
Skaffa email under samma domän.
Beskriv de som jobbar med sidan för att visa att det finns något bakom
Svenska givetvis.... :)
Login knappen är röd?
Fadeningen för att logga in är alldeles för lång...
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45104
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av TomasL »

Finns redan en sådan, betydligt mer avancerad, och med stöd från samtliga industriorganisationer mfl
https://www.manufacturingguide.com/sv
Användarvisningsbild
Klas-Kenny
Inlägg: 11277
Blev medlem: 17 maj 2010, 19:06:14
Ort: Växjö/Alvesta

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av Klas-Kenny »

TomasL: Det där är väl ändå ingen i närheten av jämförbar sajt? :humm:

Sidan du tipsar om verkar ju vara ganska exakt det man vill komma ifrån..
WHY AGILE PARTS?

An average buyer of custom parts requests 5-10 quotes before making a purchasing decision. This is a waste of countless hours and is the hidden cost of sourcing the parts. 'AgileParts' believes that engineers, designers, entrepreneurs should spend their time on what’s important i.e. innovating than spending their time on finding, screening and waiting for suppliers to send the quotes. Through our platform we aim to completely eliminate the Request For Quotation (RFQ) process.Join us today and discover a more productive way to manufacturing.

Där emot fanns där ju en massa bra information om olika tillverkningsmetoder och material, så jag tackar för tipset av den anledningen. :)
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45104
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av TomasL »

Nja, man måste faktiskt ha in offerter mm, för att avgöra om en tilltänkt leverantör är den rätta leverantören, det handlar naturligtvis om kvalitet, kunskap, miljö, pris mm.
'AgileParts' believes that engineers, designers, entrepreneurs should spend their time on what’s important i.e. innovating than spending their time on finding, screening and waiting for suppliers to send the quotes.
De tror tyvärr helt fel, verkligheten ser lite annorlunda ut.
Än viktigare för oss innovatörer är att hitta den "rätta" samarbetspartnern, det är bakgrunden till sidan jag länkade till, dvs knyta samman en innovatör med rätt tillverkare, med rätt kunskap, även knyta samman innovatören med rätt konsult och även med andra innovatörer.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Inlägg: 10718
Blev medlem: 30 april 2005, 22:48:05
Ort: Ekerö, Stockholm
Kontakt:

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av Meduza »

Min spontana reaktion är att sidan i mina ögon inte känns seriös alls, jag hade stängt sidan om jag hamnat på den via en sökning.

Detta beror dels på hur sidan ser ut, men speciellt att den enda kontaktinfon är ett anonymt nummer och en gmail-adress, det finns ingen information om vem/vilka som står bakom, inget företagsnamn osv.

Sen håller jag med TomasL, stabila samarbetspartners är mycket viktigare än ni verkar tro.
agileparts
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 november 2018, 16:18:21

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av agileparts »

Plattformen är nu ändrad till https://www.agileparts.se/

Tack alla för dina värdefulla kommentarer. Jag skulle vilja vädja till alla att vi försöker få den här tjänsten igång och därför är webbplatsen bara vår första lägsta möjliga produkt, så vi kan få korrekt feedback från användarna.
Ofcourse saknar det många funktioner idag men utan återkoppling om vad våra målkunder verkligen vill ha, kommer vi inte kunna tjäna dig alla ordentligt.

Hoppas 'early adopters' som vill testa vår tjänst skulle prova det och ge oss värdefull feedback.

English below:

The platform is now changed to https://www.agileparts.se/
Thank you everyone for your valuable comments. I would like to appeal to everyone that we are trying to get this service up and running and therefore the website is only our first Minimum Viable Product so we can get proper feedback from users.
Ofcourse it misses a lot of features currently but without feedback on what our target customers really want, we wont be able to serve you all properly.

Hope early adopters who would like to test our service would try it out and then provide us valuable feedback.
Senast redigerad av agileparts 1 december 2018, 10:55:09, redigerad totalt 1 gång.
SeniorLemuren
Inlägg: 7771
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av SeniorLemuren »

Detta är ett Svenskt forum så skriv på Svenska tack.
Användarvisningsbild
säter
Inlägg: 32497
Blev medlem: 22 februari 2009, 21:16:35
Ort: Säter

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av säter »

:tumupp:

Dessutom fungerar inte sidan.
Användarvisningsbild
swesysmgr
Inlägg: 14117
Blev medlem: 28 mars 2009, 06:56:43
Ort: Göteborg

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av swesysmgr »

TomasL skrev:Nja, man måste faktiskt ha in offerter mm, för att avgöra om en tilltänkt leverantör är den rätta leverantören, det handlar naturligtvis om kvalitet, kunskap, miljö, pris mm.
'AgileParts' believes that engineers, designers, entrepreneurs should spend their time on what’s important i.e. innovating than spending their time on finding, screening and waiting for suppliers to send the quotes.
De tror tyvärr helt fel, verkligheten ser lite annorlunda ut.
Än viktigare för oss innovatörer är att hitta den "rätta" samarbetspartnern, det är bakgrunden till sidan jag länkade till, dvs knyta samman en innovatör med rätt tillverkare, med rätt kunskap, även knyta samman innovatören med rätt konsult och även med andra innovatörer.
Jag tror det finns en marknad för båda, sidan du nämner servar AB som vill köpa delar för vidareförsäljning av ISO9000 certifierade leverantörer. Agileparts för privatpersoner och små/enmansfirmor som vill ha något enstaka gjort så billigt som möjligt.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45104
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Ny plattform för köp och sälj av mekaniska tjänster.

Inlägg av TomasL »

Sidan jag länkade till är främst framtagen för att länka ihop innovatörer med tillverkare.
Skriv svar