Någon som kan hämta paket i Hägersten? *Klart*

Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 29878
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: Någon som kan hämta paket i Hägersten?

Inlägg av MadModder »

Apropå gamla keyboards. Har du kollat 8-bit keys på youtube? Han samlar på gamla keyboards (bland annat) och reparerar och snyggar till dem. :)
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor
Inlägg: 1685
Blev medlem: 22 november 2005, 09:47:02
Ort: Jakobstad, Finland

Re: Någon som kan hämta paket i Hägersten?

Inlägg av maha »

Jag blev också alldeles till mig när jag såg att du skrivit här på forumet igen! Var direkt tvungen att söka alla dina nya inlägg för att snoka runt och läsa reaktioner. Välkommen tillbaka! :)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Re: Någon som kan hämta paket i Hägersten?

Inlägg av JimmyAndersson »

Maha:
Hej!! :waving:
Tusen tack!

Moddis:
Jepp! Jag gillar 8-bit keys och hans andra kanal. Tyvärr är han ju inte så aktiv på den förstnämnda. Han har fixat till just en sådan som jag köpt. (Eller om det var en liknande. Blev fundersam för många av dessa har i princip samma innehåll. IC-kretsen som står för ljudet finns även i Ad-Lib-ljudkortet.)

En PSS360 brukar förresten synas i Wintergatans videos. Den finns på väggen med alla grejer uppsatta bakom honom. Har nästan funderat på att fråga om jag får köpa den av honom. (Vi har en gemensam bekant. En kille som var väldigt aktiv här förr. Martin (Wintergatan) är däremot inte aktiv här.)
Zkronk
Inlägg: 1423
Blev medlem: 23 augusti 2005, 16:44:36
Ort: Uppsala

Re: Någon som kan hämta paket i Hägersten?

Inlägg av Zkronk »

Nä, Martin har ju lite att stå i om han ska få klart Marble Machine X någon gång...
Då har man inte tid att slösurfa på EF :D
Användarvisningsbild
Magnus_K
EF Sponsor
Inlägg: 5854
Blev medlem: 4 januari 2010, 17:53:25
Ort: Skogen mellan Uppsala-Gävle

Re: Någon som kan hämta paket i Hägersten?

Inlägg av Magnus_K »

Hej JimmyAndersson!
Roligt att se vilket bemötande du fått efter att "återvänt". Då är du nog en bra pöjk :wink:

Lycka till med keyboarden. Hoppas du spelar så grannarna flyttar ut :D
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Re: Någon som kan hämta paket i Hägersten?

Inlägg av JimmyAndersson »

:lol:

Hej! Kul att du tittar in i tråden!
Jag har följt din motor-renoveringstråd sedan starten.
Det är en av mina favorit-trådar.


Zkronk:
Så sant! :D



Senaste om paketet:
Jonaz har hämtat hos säljaren, paketerat tåligare och lämnat in på posten.
Så nu är den på väg! :happy:
(Jag återkommer med lite bilder och kanske ljudklipp när jag packat upp.)


Ett enormt tack till Jonaz! :waving: :tumupp: :tumupp:


Edit:
Jag måste bara passa på att tacka för det fantastiskt trevliga bemötande som jag fått sedan jag kom tillbaka. Jag är förvånad över hur många som har skrivit inlägg och pm och skrivit snälla saker. Det gör mig riktigt glad.

Så, tack allihopa!
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Re: Någon som kan hämta paket i Hägersten?

Inlägg av JimmyAndersson »

PostNords sajt
Kl 12:14 idag - Försändelsen har levererats till servicestället. Finns att hämta.
Kl 15:36 idag - Försändelsen har felsorterats. Finns att hämta.

Jag sätter en peng på att paketet egentligen skulle till den andra post-och-mataffären. Så paketet lär åka till Växjö eller Nässjö för att sorteras innan det åker tillbaka hit, till den andra post-och-mataffären, som ligger ett par kilometer ifrån post-och-mataffären där det fanns i dag.

Men å andra sidan: Jag sådde gräs i början av november som hann bli grönt och fint innan frosten kom i helgen. Och mina sista solrosor blommade fram tills i början av veckan. (Jepp, det är sant.)
Det krävs väl lite onödiga transporter för att det ska vara möjligt, så det är bara att bita ihop och se glad ut... :|
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Re: Någon som kan hämta paket i Hägersten?

Inlägg av JimmyAndersson »

Vad var det jag sa:
Kl 20:22 idag - Växjö. Försändelsen är på väg.

:wall: :wacko:
Användarvisningsbild
sodjan
EF Sponsor
Inlägg: 43131
Blev medlem: 10 maj 2005, 16:29:20
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Någon som kan hämta paket i Hägersten?

Inlägg av sodjan »

Man lär sig en hel del geografi i alla fall! :-)
Användarvisningsbild
LeCanard
Inlägg: 2130
Blev medlem: 29 april 2009, 10:18:25
Ort: Perpignan

Re: Någon som kan hämta paket i Hägersten?

Inlägg av LeCanard »

Vänta bara till du ser att försändelsen hamnat hos tullen i Malmö....
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Re: Någon som kan hämta paket i Hägersten?

Inlägg av JimmyAndersson »

:D
Jo, det var antingen det eller att de skulle tappa bort paketet som skulle kunna ha varit nästa steg.

Men det kom fram!
Efter att det sorterats i Växjö så kom det tillbaka hit i fredags, fast till den andra mat-och-postaffären.

Jag förstår inte varför det var tvunget att åka till sorteringen igen. Jag menar, på alla postombud så kommer postbilen och hämtar/lämnar paket. Varför inte ha en rutin där man kan åka direkt mellan ställena när det blivit fel eller liknande? De åker ju ändå från ena ombudet till det andra.
Men PostNord är en gåta på många sätt.


Men men, det kom fram iallafall. Helt dessutom, men det är inte så konstigt:
Jonaz hade paketerat suveränt bra. Kul när någon verkligen bryr sig! :)

Keyboarden då? Jo, den är jättekul! Jag testade den lite i fredags och igår kväll gjorde jag en liten låt med ljud som jag gjort enbart på keyboarden.
Det går enkelt att göra ljud (instrument) som låter fylliga och bra.
Så småningom tänkte jag lägga upp lite bilder och låten. Men det dröjer nog åtminstone ett par dagar. (Måste bli klar med lite annat innan det blir för kallt ute.)


Sodjan:
>Man lär sig en hel del geografi i alla fall! :-)

Samma här! :-)
Det kom några aha-upplevelser när jag i början av tråden fick frågan ”Var i Hägsten?” och såg att det är indelat i flera delar som i sin tur är indelade i ännu fler osv. Sådant har vi inte här i södra Sverige. :D

Min enda erfarenhet av en liknande uppdelning är Linköping, men där är det mycket enklare och färre ”delar”.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort
Inlägg: 13969
Blev medlem: 3 juli 2008, 08:13:14
Ort: Norrköping

Re: Någon som kan hämta paket i Hägersten? *Klart*

Inlägg av lillahuset »

Postnord har ju sina "gallervagnar" eller vad man ska kalla dem och då hamnar förmodligen all retur i en vagn som går tillbaks till sorteringen.
Jag tror det skulle bli lite otympligt om allt felsorterat skulle hamna i egna vagnar beroende på vart det ska. Säckar skulle de väl iofs kunna ha men jag har inte sett säckar här vid lokala ombudet på länge.

Schenker är inte heller speciellt mycket att glädjas åt. Jag hade två kollin från Tyskland varav det ena dök upp i slutet av januari. Det andra hade studsat i UPK Malmö och hamnat i Neumünster. Efter några dagar gick det inte att söka på det varken hos Schenker eller Postnord. Firman som var transportmäklare gick inte att kontakta och inte heller webbshopen. Jo kontakta gick ju men att få något vettigt svar fanns inte på kartan.
I augusti fick jag kontakt med transportmäklaren och fick veta att det var bara att betala in €12 för returfrakten och €12 för frakten till mig så skulle det förmodligen lösa sig. Ett drygt halvår sent hade jag ett illa tilltygat kolli hemma i hallen. :)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Re: Någon som kan hämta paket i Hägersten? *Klart*

Inlägg av JimmyAndersson »

När jag tänker efter så har du helt klart en poäng där. (Om att ha flera vagnar.)

Jag jobbade ett tag på posten. När det var en riktig post alltså.
Det var ett litet postkontor i byn där jag bodde, så man gjorde allt möjligt inkl stämplade brev och sorterade efter postnummer och gatuadress.

Roligast var när man såg en paket-avi som skulle till sig själv. :)
”Ah, så jag kommer kunna hämta paketet i morgon!”
Tog även emot paket som skulle till mig. (Men sedan fick man sluta några minuter tidigare för att gå till andra sidan disken och hämta ut det.)
Skriv svar