Hjälp med programmering - mikroprocessor

NyaIdeer
Inlägg: 11
Blev medlem: 1 oktober 2018, 23:10:40

Hjälp med programmering - mikroprocessor

Inlägg av NyaIdeer »

Hej alla,

Provar igen med ett nytt inlägg (jag är ny här men mitt förra inlägg som jag la in löste sig ganska nyligen om än inte med processor :-) Inte desperat men rastlös och vill så gärna komma loss!!

Har lite olika tankar & ideer där jag skulle behöva ha hjälp med att programmera microcontroller. Finns många ideer som är på gång men behöver hitta nån som kan hjälpa med programmering. Hårdvara mm kan jag lösa men som sagt... prorammeringen saknas. Inte låst med något speciellt fabrikat så kom gärna med förslag. Fokus här är små enkla processorer.

Självklart hittar vi nått bra sätt för ersättning och det är små enkla lösningar så roliga och inte långvariga :-)

Hör gärna av dig så ser vi vad vi kan hitta på!

Mvh Nya Ideer!
Rofhök
Inlägg: 560
Blev medlem: 11 februari 2006, 14:15:19
Ort: nässjö

Re: Hjälp med programmering - mikroprocessor

Inlägg av Rofhök »

jag kan programmera de flesta mcuer, men vad vill du göra? är det en affärsidé du redan sålt eller en prototyp? Du kan ju fråga snällt i lämplig kategori på forumet, så kanske vi kan hjälpa dig, att hjälpa dig själv. Denna kategorin (rätta mig om jag har fel) vill nog ha org-nummer de kan fakturera för utförda tjänster. (så som jag fattat det, så som jag vill ha det :) )
NyaIdeer
Inlägg: 11
Blev medlem: 1 oktober 2018, 23:10:40

Re: Hjälp med programmering - mikroprocessor

Inlägg av NyaIdeer »

Hej,
Kanske är så att jag lagt detta i fel forum som du skriver.... hittade forumet för ett tag sedan och la in här men jag får kanske tänka om.

Nej, ingen insåld affärside eller prototyp men har mycket ideer där jag behöver hjälp av någon som kan mcu programmering för att komma vidare :-)

Gör lite produkter idag men då utan mcu så skulle vilja komma lidare med det. Har ett eget litet bolag så hittar gärna lösningar för ersättning. Kanske kunde man hitta en fast ersättningen för en lösning. Hade varit ett kul sätt att jobba på tror jag och det är små lösningar det handlar om, tänker mig en mcu med 3-8 portar. I vissa fall bara ett fåtal logiska funktioner, ibland med en AD eller någon PWM lösning.
Rofhök
Inlägg: 560
Blev medlem: 11 februari 2006, 14:15:19
Ort: nässjö

Re: Hjälp med programmering - mikroprocessor

Inlägg av Rofhök »

Jag hjälper gärna till i så fall, vad är det för hårdvara vi pratar om?
NyaIdeer
Inlägg: 11
Blev medlem: 1 oktober 2018, 23:10:40

Re: Hjälp med programmering - mikroprocessor

Inlägg av NyaIdeer »

Kul, tänker mig en enklare mcu, kanske kika på något som du föredrar att jobba med redan idag. ARM kan ju kännas som något att ett bra spår annars. Jag skickar dig ett PM.
Skriv svar