Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 17.49 2019-12-14

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 22.37 2016-08-27 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21.16 2009-02-22
Inlägg: 17985
Ort: Säter
gOry skrev:
Jag har skickat ett mail till honom om hur man går till väga efter som det är ändå där jag ska köpa delarna.
Ja, han borde ju veta alla mått och toleranser.
Sedan hur man mäter det färdiga resultatet, det vete sjutton. :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 06.49 2016-08-28 

Blev medlem: 20.20 2010-08-30
Inlägg: 3424
Ort: Umeå
det enklaste är ju att värma upp hjulet till typ 300° och montera dit det i kallt hus, då ska det ju inte ta i iaf.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 13.57 2016-08-28 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21.41 2003-06-06
Inlägg: 4505
Ort: Stockholm
Kan man bara inte stoppa in ett bladmått mellan befintlig turbin och hus?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 14.02 2016-08-28 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21.16 2009-02-22
Inlägg: 17985
Ort: Säter
Jo, kanske.
Man måste ju fortfarande ta reda på profilen på det nya kompressorhjulet.
Killen med videon har säkert uppgifter på detta.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 14.11 2016-08-28 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12.26 2005-02-04
Inlägg: 5510
Ort: 127.0.0.1
är det inte bara lättare och billigare att köpa en större turbo?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 17.12 2016-08-28 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21.16 2009-02-22
Inlägg: 17985
Ort: Säter
Jag håller med.
Eller åtminstone köpa kompressorhjul inkl. uppsvarvat hus.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 18.46 2016-08-28 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21.41 2003-06-06
Inlägg: 4505
Ort: Stockholm
säter: Ja det är klart, men då har man i alla fall löst ett problem.

netrunner: Nej nya aggregat hamnar på någonstans mellan 25-30000kr,
Sen får man lägga till att du måste tillverka nya tryckrör, insugsrör, avgasrör.
Hur oljeslangar, vattenslangar ska lösas vill jag inte ens tänka på..
Så det drar iväg och blir betydligt mer omständligt än hur jag vill ha det och göra det.
Men det är klart att om man vill ha någonstans mellan 700-800 hästar på bakhjulen så kan man kolla på en sådan lösning.
Jag blir nöjd på någonstans mellan 350-450 hästar.

Det är ju ett flertal som har gjort samma ombyggnad så det verkar inte vara raketforskning.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 21.54 2016-08-28 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12.01 2006-02-24
Inlägg: 23027
Ort: Norr om Sthlm
Hur sjutton blir aggregaten så dyra ? ..Det finsn ju rätt mycket standardaggregat för normala pengar så länge man inte ska upp i större klasser, vad är så speciellt med dessa ?

Är det alltså en motor som redan har dessa monterade som standard du vill uppgradera ?


Syftar du för övrigt på Mitsubishi TD03 när du skriver TDO3 ? Det är ju mycket riktigt en ganska liten turbo, dess betydligt vanligare storebror TD04 sitter ju orginal i rätt många bilar och kan köpas billigt, jag har tex en i min 9-5 aero :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 23.26 2016-08-28 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21.41 2003-06-06
Inlägg: 4505
Ort: Stockholm
Stämmer att aggregat i sig inte är så dyra. Men ska man ta fram en lösning som passar applikationen så kostar det.
Det jag har kollat på är mer eller mindre modifierade/uppgraderade lösningar.
Allt annat kräver nog att man byter/bygger grenrör och bygger nytt avgassystem vilket jag inte vill.
Finns även lösningar för TD04HL 19ts. Men det kräver att man byter även tryckrör och insugsrör vilket jag åter igen helst undviker.


För det jag vill åstadkomma och vad jag känner är rimligt så är denna väg den rätta.
Så, kan vi skippa allt annat snack nu.

Alla tips på hur man kan gå till väga välkomnat.
Jag hoppas på att höra av från säljaren i morgon.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 23.48 2016-08-28 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18.23 2004-11-05
Inlägg: 252
Ort: Julita
Så med större turbo och mer luft in o mer avgaser ut så behöver du inte dimensionera om avgassystemet...? ...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 05.19 2016-08-29 

Blev medlem: 20.20 2010-08-30
Inlägg: 3424
Ort: Umeå
gOry skrev:
Så, kan vi skippa allt annat snack nu.


håller definitivt med!
mycket tro och tyckande nu.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 15.43 2016-08-29 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21.41 2003-06-06
Inlägg: 4505
Ort: Stockholm
BallInPlay skrev:
Så med större turbo och mer luft in o mer avgaser ut så behöver du inte dimensionera om avgassystemet...? ...

:doh:

Det finns en plan på hur det ska lösas som jag inte tänker gå in på här för då blir de ännu mer åsikter om saker och ting.
Som sagt hålla oss till ämnet tack!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 07.30 2016-08-30 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12.01 2006-02-24
Inlägg: 23027
Ort: Norr om Sthlm
svanted skrev:
håller definitivt med!
mycket tro och tyckande nu.


Ganska mycket gissningar, tro, tyckande och "borde" angående själva frågan också kan man tycka.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 09.08 2016-08-30 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21.16 2009-02-22
Inlägg: 17985
Ort: Säter
gOry skrev:
För det jag vill åstadkomma och vad jag känner är rimligt så är denna väg den rätta.
Så, kan vi skippa allt annat snack nu.
Glöm inte att det är ett disskusionsforum.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 22.27 2016-09-05 

Blev medlem: 22.25 2013-02-05
Inlägg: 191
Ort: Kungälv
...


Senast redigerad av JOLO725M 16.36 2016-12-06, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
   
Drivs av phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010