T: Testa en ny produkt (Fotografer behövs)

Användarvisningsbild
MrMister
Inlägg: 706
Blev medlem: 7 december 2007, 08:07:36
Ort: Guangzhou
Kontakt:

T: Testa en ny produkt (Fotografer behövs)

Inlägg av MrMister »

Hej. Jag håller på att ta fram en ny produkt. Är du en någorlunda aktiv fotograf?
Har du en DSLR eller en Mellanformatskamera? (Digitala bakstycken är väldigt intressant)

Bra!

Behöver folk som kan kvalitetstesta och fälttesta en ny produkt som jag håller på att ta fram från idé till produktion.
Siktar på 5-6 prototyper som kommer att skickas hem för test. Idén liknar The Time Machine
men är lite mer användarvänlig och har fler funktioner, och kommer framförallt att säljas mycket billigare!
(Dessutom kommer den att bli bra mycket vackrare!)
Eftersom jag satsar endast mina egna pengar i projektet (och inte är miljonär)
så måste jag tyvärr ta en liten summa av eventuellt intresserade produkttestare för
frakt och komponentkostnader, men det handlar inte om några mastodontsummor.

Är du intresserad så PM:a mig gärna, eller maila på editor(at)chinglish-daily.com

(detta är inget som kommer att vara aktuellt allt för snart, det handlar om en eller två månader innan första testomgången inleds.)
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor
Inlägg: 16720
Blev medlem: 16 november 2003, 12:22:57
Ort: i det mörka småland

Inlägg av grym »

är halvintresserad, har två dslr, kodak dcs200 och nikon d40

får du int ihop nog med folk så skicka ett pm
Användarvisningsbild
PeterH
Inlägg: 8612
Blev medlem: 15 mars 2006, 15:57:10
Ort: Gävle/Valbo

Inlägg av PeterH »

Låter kul, vad har du tänkt dig för tester/typ av motiv eller uppsättningar? Har just nu en Canon 30D, stativ, 24-70/2.8 och 70-200/2.8 planerar att skaffa 60 eller 100 macro.

/PeterH
Användarvisningsbild
MrMister
Inlägg: 706
Blev medlem: 7 december 2007, 08:07:36
Ort: Guangzhou
Kontakt:

Inlägg av MrMister »

Optiken spelar ingen roll, i första hand gäller det att se hur det funkar med olika kameror. typ av motiv spelar heller ingen roll, så länge det på något vis testar någon av funktionerna. Jag kan återkomma med mer info. Just nu behöver jag inga fler Canon-kameror att testa mot (har annons på fotosidan.se ang. detta också) men Nikon och Sony DSLR samt mellanformatare är fortfarande intressant...
Så här sent får jag inte vara uppe för frugan....måste ta och lägga ner det här innan jag väcker henne... :vissla:
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Inlägg: 10718
Blev medlem: 30 april 2005, 22:48:05
Ort: Ekerö, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Har en Nikon D70, och testa en ny produkt kan ju vara kul :)

Har även polare med D40 och D70S som jag garanterat får låna för att testa med en helg eller så.
Användarvisningsbild
MrMister
Inlägg: 706
Blev medlem: 7 december 2007, 08:07:36
Ort: Guangzhou
Kontakt:

Inlägg av MrMister »

Det låter fint, Ok om jag sätter upp dig på listan så länge?
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Inlägg: 10718
Blev medlem: 30 april 2005, 22:48:05
Ort: Ekerö, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Sätt upp mig på listan sålänge det inte är några jättesummor det handlar om i kostnader!
Användarvisningsbild
MrMister
Inlägg: 706
Blev medlem: 7 december 2007, 08:07:36
Ort: Guangzhou
Kontakt:

Inlägg av MrMister »

det handlar om en par tre hundralappar.
jonas2307
Inlägg: 471
Blev medlem: 11 juni 2005, 08:48:33
Ort: Älvsjö

Inlägg av jonas2307 »

Sätt upp mig också, om du vill.

Har en Nikon D200.

--- Jonas
Användarvisningsbild
$tiff
Inlägg: 4941
Blev medlem: 31 maj 2003, 19:47:52
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Det hade varit intressant (kör Konica Minolta 7D), men jag är inte kvar i landet om två månader.
Användarvisningsbild
MrMister
Inlägg: 706
Blev medlem: 7 december 2007, 08:07:36
Ort: Guangzhou
Kontakt:

Inlägg av MrMister »

Minolta kan nog vara intressant. Vilket land du befonner dig i spelar mindre roll för mig :) Bara du hinner med att testa så.. Vart ska du förresten? Och vad ska du göra där?
Användarvisningsbild
PerE
Inlägg: 1084
Blev medlem: 13 januari 2006, 08:54:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av PerE »

Hejsan.
Skall du styra slutaren elektroniskt och trigga blixten och skall du styra ridåhastigheterna i slutaren eller både och ?
Vad för slags slutare skall du styra i sådana fall ?
Lite intressant är det då jag är en fd kamerareparatör (Mamiya kameror)
Har jobbat professionellt med det i många år innan jag blev sjukpensionerad.
Per
Användarvisningsbild
MrMister
Inlägg: 706
Blev medlem: 7 december 2007, 08:07:36
Ort: Guangzhou
Kontakt:

Inlägg av MrMister »

Det är lite där problemet ligger med Mellanformatarna, och därför jag verkligen behöver folk som kan testa lösningarna som (förhoppningsvis) folket här kommer fram till. det jobbiga är att jag vill att den ska funka till även äldre MF också, och problemet ligger väl i att det är en mekanisk funktion där.. så en tanke är ju tryckluft. Har du några tips så här på rak arm?
Användarvisningsbild
PerE
Inlägg: 1084
Blev medlem: 13 januari 2006, 08:54:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av PerE »

Ursäkta men jag kanske har huvudet under armen just nu men exakt vad vill du åstakomma ?
Dom flesta mellanformatarna har ju en centralslutare i optiken och ja, dom är väldigt mekaniska främst då i uppspänningen. I dom senare centralslutarna så (som jag vet, slutade -91) utlöser man den mekaniskt där sedan en magnet tar hand om slutartiden efter det.
Per
Användarvisningsbild
MrMister
Inlägg: 706
Blev medlem: 7 december 2007, 08:07:36
Ort: Guangzhou
Kontakt:

Inlägg av MrMister »

Ja alltså med en äldre MF tror jag inte man kan göra så mycket mer på distans än trycka på knappen. inställningar får man göra på kameran.
Angående vad jag vill åstakomma så finns det en länk till en liknande produkt i första inlägget :)

Blixtar kommer att styras separat med vanliga synkkablar. Iallafall som det ser ut nu.
Skriv svar