T: Hjälmlyse

Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Inlägg: 10718
Blev medlem: 30 april 2005, 22:48:05
Ort: Ekerö, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Min absoluta rekkomendation för bra batteripack är:
www.cheapbatterypacks.com
Lången
Inlägg: 47
Blev medlem: 9 oktober 2005, 17:16:29
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av Lången »

Tack för den länken, man kanske ska passa på att handla nu när dollarn står lågt.
Lången
Inlägg: 47
Blev medlem: 9 oktober 2005, 17:16:29
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av Lången »

Fick tag på en xenon lampa med ballast för en 500 så jag köpte den. Det är en H1 på 35w. Nu behövs ett batteri bara, sen så :D men jag har kollat mig blind på alla batterier, nu vet jag inte vad jag ska köpa för nått :shock:
Flummo
Inlägg: 301
Blev medlem: 10 november 2005, 02:40:18

Inlägg av Flummo »

På ballasten står det antagligen vilket inspänningsområde den klarar att arbeta med, exempelvis 9-16V. Vissa är t.o.m. avsedda för att fungera både i 12 och 24V elsystem, så de tål över 30V inspänning. HID för bilar (High Intensity Discharge, vanligtvis kallat xenonlampor) reagerar inte som vanliga lampor på spänningsförändringar, utan elektroniken ser till att lampan får sina 35W oavsett vad det är för inspänning. Det leder ju till att strömförbrukningen minskar när spänningen ökar, och vice versa.

Jag skulle antagligen försöka hitta batterier som ger så nära max inspänning som möjligt när batterierna är fulladdade (batterispänningen är extra hög just då). Sådär, nu har jag gett dig ÄNNU mer att bli förvirrad av! :wink:
Lången
Inlägg: 47
Blev medlem: 9 oktober 2005, 17:16:29
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av Lången »

Flummo skrev:På ballasten står det antagligen vilket inspänningsområde den klarar att arbeta med, exempelvis 9-16V. Vissa är t.o.m. avsedda för att fungera både i 12 och 24V elsystem, så de tål över 30V inspänning. HID för bilar (High Intensity Discharge, vanligtvis kallat xenonlampor) reagerar inte som vanliga lampor på spänningsförändringar, utan elektroniken ser till att lampan får sina 35W oavsett vad det är för inspänning. Det leder ju till att strömförbrukningen minskar när spänningen ökar, och vice versa.

Jag skulle antagligen försöka hitta batterier som ger så nära max inspänning som möjligt när batterierna är fulladdade (batterispänningen är extra hög just då). Sådär, nu har jag gett dig ÄNNU mer att bli förvirrad av! :wink:
Ja du..och ÄNNU ett intressant inlägg av dig. Ska kolla vad det står på ballasten när jag får hem den, kanon forum det här, d bara väller in tips och trix :D Tack ska ni ha!
Skriv svar