Spillbitar av aluminium i Stockholms trakten?

helmut
Inlägg: 318
Blev medlem: 26 januari 2007, 23:48:03
Ort: västerås

Spillbitar av aluminium i Stockholms trakten?

Inlägg av helmut »

Håller på och renoverar en gammal 35 mm biografprojektor. Skulle behöva byta ut lite detaljer och skulle behöva lite aluminiumprofiler typ ca 20x30 mm och 5x40 mm. Känner också att det är läge att fylla på med liter bra att ha spillbitar för kommande projekt.
I min ungdom brukade jag besöka Gränges aluminium som låg i Lunda industriområde. kommer ihåg att dom hade en stor låda med spillbitar där jag kunde vraka och välja. Företaget verkar inte finnas kvar på i Lunda industri område väster om Stockholm. Gränges verkar finnas kvar så det verkar bara vara företaget där man som privatperson kunde handla som är borta.
Besöker ofta Stockholm någon som vet om det finns någon firma i Stockholm trakten man kan besöka och välja och vraka bland spillbitar.
Aluminium brukar inte vara så dyrt så det skulle gå bra med ett företag om säljer en meters bitar.
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17051
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Re: Spillbitar av aluminium i Stockholms trakten?

Inlägg av AndLi »

Det finns en gammal tråd i ämnet.. jag tror svaret är nä och man får kolla in de webplatser som vänder sig mot privatpersoner...

Vad för tredje mått är önskat på dina bitar?
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33667
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Spillbitar av aluminium i Stockholms trakten?

Inlägg av Glenn »

När jag jobbade i Lunda så fanns metallvaruhuset där, som hade försäljning av spillbitar, dom bytte sen namn och slutade med att sälja till privatpersoner tyvärr.

Annars skulle jag kolla https://www.maskindelen.se/
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17051
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Re: Spillbitar av aluminium i Stockholms trakten?

Inlägg av AndLi »

https://elektronikforumet.com/forum/vie ... =5&t=66378 Här är den andra tråden i ämnet! Det finns förslag över hela tråden...
Jimjou
Inlägg: 194
Blev medlem: 27 september 2008, 11:29:38
Ort: Skövde

Re: Spillbitar av aluminium i Stockholms trakten?

Inlägg av Jimjou »

Slöjd-Detaljer Stockholm
Mäster Samuelsgatan 56
111 21 Stockholm
Användarvisningsbild
Uttis
Inlägg: 2071
Blev medlem: 16 december 2006, 00:54:34
Ort: häredetfaningenstjärna (fagersta)

Re: Spillbitar av aluminium i Stockholms trakten?

Inlägg av Uttis »

Imero som det tipsas om i den andra tråden var bra att handla av tills dom slutade sälja till privatpersoner, nu står det inte utskrivet på deras hemsida längre så dom kanske har börjat med det igen? Bra lager hade dom men mja inte spillbitar.

Kolbäcks metallåtervinning kan du glömma och nej det säger jag inte för att ha det för mig själv utan för att nån ska slippa åka x antal mil i onödan. Det finns en skrot i uppsala om nån är intresserad som man kan handla av, jag har bara varit där en gång det var några år sen så det kanske är nya tider där nu också. Där kunde man iaf gå och lorta i sophögarna, underbart.
Bug_x
Inlägg: 407
Blev medlem: 10 januari 2009, 19:18:56
Ort: Stockholm

Re: Spillbitar av aluminium i Stockholms trakten?

Inlägg av Bug_x »

Finns inget bra skrot längre.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33667
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Spillbitar av aluminium i Stockholms trakten?

Inlägg av Glenn »

Finns en metallskrot norr om norrtälje med jag var i kontakt med för flera år sen, dom hade inte som affärside att sälja skrot "löst" men tyckte i princip att "Kom och kolla du och se om du hittar nåt så löser vi det", vilket jag tänkte göra men det blev aldrig av och det var en bra bit att köra också.

..Om jag bara kom på vad den hette..
Användarvisningsbild
säter
Inlägg: 32514
Blev medlem: 22 februari 2009, 21:16:35
Ort: Säter

Re: Spillbitar av aluminium i Stockholms trakten?

Inlägg av säter »

Uttis skrev:Det finns en skrot i uppsala om nån är intresserad som man kan handla av, jag har bara varit där en gång det var några år sen så det kanske är nya tider där nu också. Där kunde man iaf gå och lorta i sophögarna, underbart.
Skrotcentralen va?
Samma ägare som till Åkerbloms Skrotaffär i Hedemora.
Där får man också knalla runt hur man vill.
Användarvisningsbild
Uttis
Inlägg: 2071
Blev medlem: 16 december 2006, 00:54:34
Ort: häredetfaningenstjärna (fagersta)

Re: Spillbitar av aluminium i Stockholms trakten?

Inlägg av Uttis »

Ja det kan nog stämma, det var inte speciellt stort där.
Skriv svar