Tillverka slitsar i aluminium (eller plexi)

Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32628
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Tillverka slitsar i aluminium (eller plexi)

Inlägg av HUGGBÄVERN »

GeekJoan skrev:DONE!
panel.jpg
Du fuskade! Jag såg nog din tidsmaskin svepa förbi här för en vecka sedan ....

Jag var ute och for i morse (skriver om det i annan tråd) och kom på att det kanske skulle varit helt rätt att köra med min första panel för vridpottar och lägga det här på hyllan ... Men sedan har jag tänkt igen - jag kan ju göra två och börja labba med att få en Arduino (Atmega328) att styra den ena.

Du har gjort ett underbart snyggt jobb Joan! :tumupp: :tumupp: :tumupp: :tumupp: :tumupp:
Glöm inte fakturan nu. :idea:
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32628
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Tillverka slitsar i aluminium (eller plexi)

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Sedan slår det mig när jag är på väg ner mot Överby (köpcentrum) efter besök på sjukhuset; tänk om jag avbokar panelen jag bett Geekjoan svarva åt mig och satsar på den hemgjorda för vridpotar.
Men tänker jag sekunden efter, jag har ju beställt en massa skjutpotar, vad ska jag med dem till??
Så slår det mig igen; de potar du har tagit hem till första varianten då ....???

Så varför inte göra två sekvenserapparater. När jag beställer mönsterkort till måste jag ju beställa minst fem MEN om jag hyvar iväg de kort jag inte behöver, kan jag ju försöka mig på ett projekt med men AVR-processorm antingen köra med Arduino Nano eller Micro eller annan lite fuling. Alltså kör vi parallellt ett programmeringsjobb (PUH :doh: ).
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10642
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Re: Tillverka slitsar i aluminium (eller plexi)

Inlägg av GeekJoan »

säter skrev:Det såg ju jäkligt fint ut det där.
Vilket material vart det till slut?
Aluimitation av grevyrplast.
Skriv svar