En tangent är ju trots allt utbytt, vilket borde reducera värdet lite.
Jag har tyvärr ingen märkning på det, lappen har försvunnit.
Poängen var att de skulle låta och kännas som IBM's skrivmaskiner så att de som använde dem skulle känna igen sig...lillahuset skrev:Det är skön känsla i de gamla IBM-tangentborden men man behöver nästan hörselskydd.
Ju äldre de var, desto mer gediget byggda var de. Den senaste generationen -- den som Unicomp tillverkar -- har tunnast metall och plast.Purre skrev:Varför betala 2' när man kan få ett nytt med USB och win-knapp betydligt billigare?
Snackar vi Beam Spring (hög profil) eller en Model M eller Model F-variant?säter skrev:Ett IBM tangentbord i plåt, vad är sådant värt?
Det är ganska likt det som är på bild.Findecanor skrev:Snackar vi Beam Spring (hög profil) eller en Model M eller Model F-variant?säter skrev:Ett IBM tangentbord i plåt, vad är sådant värt?
Jodå. "Stor-Din" till mini-DIN finns och det är bara en passiv adapter för det är samma signaler i båda. Om du inte hittar en adapter på eBay eller i någon gammal datorbutik så kan man ju löda själv.lillahuset skrev:Jag har ett par riktigt skapliga tangentbord med den stora DIN-kontakten liggande. Inte som IBM men ändå trevliga. Någon som vet om det finns adaptrar till helst USB eller till nöds MiniDIN?
Nu pratar jag om de vanliga med plastlåda, men på nyare Model M så är sladden fastmonterad.frownlayer skrev:Hur sitter sladden fast in i tangentbordet? på modell M så är sladden utbytbar. det brukar vara det lättaste sättet att se om det är rätt.
känns som buddelen försvann 500 bjudet,ElectricMan skrev:Fuck it. Vi kör bud från 500 kr här.![]()
En tangent är ju trots allt utbytt, vilket borde reducera värdet lite.
Jag har tyvärr ingen märkning på det, lappen har försvunnit.