Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 19.42 2019-09-15

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Kategoriregler

• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Medlem med statusen "Ny medlem" får inte starta en tråd här. Denna status blir du av med efter 30 inlägg.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".

Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: 09.14 2014-01-28 

Hej
Japp jag har fått ett välförpackat brev från Ensten, Tack!
Kopplade in och fick kontakt med den på nätverket iaf igårkväll.
Tyvärr hängde sig windows när jag sökte efter skrivardrivrutinen via windows update, men det är ju knappast skrivarserverns fel. Ska kolla på det i kväll igen.

När jag kollade på ebay innan jag gjorde inlägget här så funderade jag på att skaffa ett nätverkskort till skrivaren, men eftersom jag har fler gamla skrivare att plocka fram om denna rasar, så är det mer flexibelt med en skrivarserver på parallellporten.

Ledig stiftlist med parallellport finns knappast i en superslimmad laptop...

Tack för engagemanget!

InläggPostat: 16.37 2014-01-28 
Användarvisningsbild

Den automatiska sökningen efter skrivardrivrutiner kan ibland ta enormt lång tid på maskiner med långsam hårddisk, lätt mer än 30 minuter.

InläggPostat: 16.42 2014-01-28 

Nja jag har SSD.

Men det är inte automatisk sökning efter drivrutiner som hänger sig utan jag väljer "Skrivaren finns inte i listan" jag väljer att den ska sitta på min Tcp/ip port och sedan får jag upp en lista med skrivare att välja på. Eftersom den jag har inte finns med där väljer jag "Windows update" eftersom jag vet att skrivaren finns med i den listan som brukar komma då.

Jag får väl kolla om jag kan ta drivrutinen hos hp istället.

InläggPostat: 16.55 2014-01-28 
Användarvisningsbild

Exakt den uppdateringen jag menar, datorn bygger då en lokal lista över alla skrivarmodeller som haft en Windowsdrivrutin de senaste 15 åren vilket i vissa fall tar så enormt lång tid att man får lämna datorn att göra jobbet under lunchen.

InläggPostat: 07.32 2019-09-11 

Hej igen, lyfter en gammal tråd.
Skrivarservern jag fick av ensten funkar fortfarande klockrent.

Nu har mina föräldrars dator rasat och de köpt en ny, utan pport. Vore roligt att fortsätta bromsa konsumtionen och hålla igång deras gamla laser med hjälp av något mer gammalt som blivit liggande.

Så, någon som idag har en överbliven parallellport/centronics-skrivarserver att sälja billigt?
Eller ett HP nätverkskort som passar antingen HP 5000 eller 6L.

InläggPostat: 10.22 2019-09-11 
Användarvisningsbild

Är det HP's "vanliga" EIO nätverksort månne ? ..sådana ska jag (fortfarande) ha ett gäng nånstans..

Jag har dessutom en par-till-ethernet i miniformat som jag inte testat men den borde fungera, tror bara den saknar 9V nätdel.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme