S: 10 000-tals Vintagekomponenter, nu med bilder

Kategoriregler
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
peolah
EF Sponsor

Re: S: 10 000-tals Vintagekomponenter, nu med bilder

Inlägg av peolah »

Transistorerna kom idag. Tack!
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Det var så lite så! Alltid kul att kunna fylla någons behov till ett bra pris(?).
peolah
EF Sponsor

Inlägg av peolah »

Det var ett mycket bra pris jag fick! :tumupp:
Kommer absolut att höra av mig igen om jag behöver mer saker från din lista!
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

En hel del auktioner går ut nu på söndag, fortfarande låga priser på många grejer tycker jag (det är klart jag tycker...).

Satt och räknade lite på hur man skulle få ut mest pengar från Tradera-försäljningar, och om man bortser från attraktiviteten på auktioner så ska man endera sälja till "Köp nu"-pris 1-3kr eller sälja med utrop på 38kr eller mer. Baserar detta på följande ur Traderas prislista:
Försäljningspris Provision
1-3 kr Gratis
4 kr och uppåt 8% av försäljningspriset (min 3 kr, max 100 kr)
Nu kommer ju jag att "förlora" upp till 33% i provision på de flesta av mina auktioner, men jag får dem i alla fall sålda. Kanske att jag tänker om lite framöver och kör med lite större kvantiteter och priser i varje auktion, eller att gödsla med 3kr "Köp nu", men det känns inte så lockande.
mounte

Inlägg av mounte »

Fast optimalt blir väl att sälja för så mycket som möjligt?
http://www.wolframalpha.com/input/?i=x%2F%28x-100%29
gränsvärdet blir ju 0 för provisionen då försäljningen går mot oändligheten, så ... allt över 1250 i försäljning blir mindre än 8% i provision.

Lycka till med försäljningen, får se om jag hoppar in i slutet på några likriktare...
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Jo men att lyckas sälja något för 1250kr på tradera i form av en hög med komponenter är nog svårt. Dessutom tror jag att om man orkar kan man få ut mer om man delar upp det även om provisionen äter upp det.

Du får gärna köpa direkt av mig här istället, jag har fler likriktare än vad som ligger ute.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Det är ändå billigt nu att sälja på Tradera jämfört med tidigare, avgiften för 4 kr var tidigare 3:30 kr d v s 82,5% !!
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Ikväll går 41 auktioner ut. Bra priser på det mesta ännu!
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

ikväll går 77 auktioner ut på tradera. I skrivande stund är det endast bud på 30, så stora chanser till fynd. Köp flera så sampackar jag gärna.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Jiiihaa!
Nu har jag fotat alla komponenter och skapat tradera-auktioner för alla. Så efter söndag den 19:e är det bara att börja om om jag orkar. Annars blir det nog en liten paus då.

Just nu ligger det 81 auktioner ute. Samtliga med utrop 9kr tror jag.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Jaha, då ändrar Tradera på sin prislista igen... Suck, men nåja, rent praktiskt inte någon större skillnad för mig, men hade nog haft priserna/posterna lite annorlunda om det varit så från början.
Största nyheterna är väl ingen osåltavgift på de hundra första auktionerna (förut var det 100 OSÅLDA auktioner under 10kr), samt 3kr i minimiprovision, även för 1-3kronorsauktioner, alltså kommer inga 1kr-auktioner finnas kvar snart antar jag. Inte så kul att behöva betala Tradera mer än vad man fick in.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Det är ju fan otroligt, igår sitter jag och läser igenom prislistan och tänker: "Aha, nu ska man inte ha fler än hundra auktioner igång för att slippa osåltavgift". Idag ser jag till att jag har 115 auktioner igång... smart...
peolah
EF Sponsor

Inlägg av peolah »

Jag såg också denna förändring, råkar man sälja något för en krona så går man med förlust om man tar
12 kr i frakt. Detta var tydligen tänkt för att stoppa säljare som tar förtjänst på frakten, så det är bara och höja frakten några kronor om man skall ha 1 kronorsauktioner. Tycker Tradera borde ha lite framförhållnig med sina prishöjningar, såg även posten mailade mig om nya priser från 1 april tror jag, har inte hunnit kolla den nya prislistan. Men det är väl höjningar så klart. Tänk vad som händer med fraktkostnader om regeringen för igenom sitt tänkta förslag om slopad dieselsubvention!?

Snart tar Kineserna över allt på Tradera och Ebay, dom har ju subventioner på fraktkostnaden av sin regering var den någon
som sa till mig. Beställde för ca 2 veckor sedan 100 st 22 nF kondensatorer som Elfa tar 3-4 kr st för, fick skickat från Hongkong för 45 kr inklusive frakt, och dom dök upp efter 6-7 dagar (airmail).. :shock:
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Imorgon kväll går 123 auktioner ut, dryga 90 är fortfarande utan bud så det finns nog chans till fynd.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Ikväll går 80 auktioner ut på Tradera, långt ifrån hälften har bud, så det finns nog chans till bra affärer om någon vill skaffa sig ett litet sortiment.
Skriv svar