S: 10 000-tals Vintagekomponenter, nu med bilder

Kategoriregler
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
Användarvisningsbild
Andy

Re: S: 10 000-tals Vintagekomponenter, nu med bilder

Inlägg av Andy »

Nu när jag snart vet hela innehållet i detalj är det ganska mycket som jag skulle välja bort som jag räknar med blir svårt att bli av med igen. Så ett bud på hela samlingen blir det inte igen i sådant fall.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Jo det är mycket som säkert inte har något större marknadsvärde. Men folk brukar gilla fyndlådor också :)
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Nu är ytterligare en låda genomgången. Lite komplementära trissor fanns.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Gått igenom ytterligare en låda, lite nya i listan.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Äntligen är nu listan komplett vad det gäller typer, gick igenom de sista tre lådorna ikväll. Fick frågan hur jag orkar, ja inte vet jag, men det finns ju folk som lägger 3000 bitars pussel också...
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Nu är alla komponenter räknade, förutom några dryga lådor med blandade typer med samma kapsel, färg osv så har det gått riktigt snabbt i mina mått mätt. 3 lådor á 12 kartonger á 1,5komponenttyper på ca en timme.

Har även börjat förbereda mig lite för Tradera-försäljning, kollat upp deras ProLister, börjat fundera ut en "fotostudio" samt givetvis kollat lite vad de komponenter som går på Tradera kostar i slutänden. Tänkte väl att jag ska lägga mig på priser som är max hälften av det billigaste jag kan hitta på eBay, Bhiab, Tradera etc. Vissa "vanliga" kan man kanske hålla lite mer vanliga priser på också. Nåja, nu ska alla siffror in i Excelarket.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Nu finns det antal till varje komponent, räkna med 10% felmarginal men det är nog väldigt högt räknat, tror att jag ligger runt 2% på de flesta komponenter, vissa riktigt lätta kan nog avvika en del.

Totalt finns det nu 17650 komponenter.
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Så vad kommer priserna att ligga på då.. ? vissa komponenter kan vara av stort intresse för mig..
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Du är välkommen att skicka ett PM till mig med vad du är intresserad av, så ska vi nog komma överrens. På Tradera kommer jag nog att försöka köra på 9kr-auktioner, men med olika många trissor i varje förstås. Hittills har väl priserna legat på nån/några kronor styck för de flesta komponenter. Har en "offert" ute nu på 1/20 av Bhiabs pris på en typ, eller ungefär hälften av eBays billigaste.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Har så smått börjat lägga upp lite på Tradera. Just nu mest likriktare.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Just nu är det 35 st auktioner ute, alla utom en slutar nästa söndag. Dioder, OP, likriktare och en och annan övrig IC. Kommer att fortsätta att lägga ut lite auktioner då och då men försöka samla slutdatumet för varje batch. Nästa gäng jag lägger ut blir det ännu fler OP-förstärkare.

En kille har just nu bud på 14st av auktionerna, smart sätt att hålla nere fraktkostnad och få mycket gott och blandat.
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Ser bra ut.. nackdelen med tradera är att det har blivit så dyrt att sälja där.. verkligen svindyrt anser jag.. :S
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Nja, de har ju faktiskt precis sänkt priserna lite. Men ja, provisionen på småauktioner är lite hög. Men det vet man ju när man säljer där. Dessutom är det ju fritt fram att köpa av mig direkt utan Tradera om man vill, ibland kan det nog bli billigare, ibland dyrare. För mig blir det nog bättre i slutänden. Men eftersom jag redan nu efter att ha lagt ut 35 auktioner (med en vecka kvar) har blivit av med lika mycket på Tradera som jag blivit här under tiden jag haft det ute så är det ju uppenbarligen så att marknaden är bättre på Tradera.
Det är ju trots allt pengar jag vill åt, och även om jag helst säljer till EF:are så innebär ju inte det att jag skänker bort saker för det, inte så många i alla fall :)
Du är som sagt välkommen att höra av dig med vad du vill ha så ska vi nog komma överrens om ett pris, och så slipper vi Tradera både du och jag.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Lagt ut ytterligare 19 auktioner, nästan enbart olika operationsförstärkare. En lite rolig grej är MC1590G som Bhiab tar 787kr för :shock:
peolah
EF Sponsor

Inlägg av peolah »

Skulle behöva några BD243C , låt säga 4 ST!

Har slut på dom, en kompis gitarrförstärkare har lagt av!

PM'a mig ett erbjudande!?
Skriv svar