S: Tre par exklusiva högtalare

Kategoriregler
• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

S: Tre par exklusiva högtalare

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Jag har för ont om plats och två av mina golvhögtalare skymmer ljusinsläpp i vardagsrummet att jag beslutat mig för att sälja dessa tre pjäser. Trots att jag kommer att lägga ut dem på forum där HiFi-intresset är 200%, vill jag ändå hinta SEFarna om detta otroliga erbjudande.

Högtalarna är:
Sonido SFR145, exponentialhorn med 5" bredbandselement SFR145. Mått 99x20x35 cm. Mycket neutral återgivning och har faktiskt viss kapacitet i basen. Perfekta för akustisk musik som jazz, blues, vokalmusik och liknande, hög känslighet. Kan verka lite besvärade av komplicerad orkestermusik (1812 t ex).
Elementen precis omkantade. Mer info: http://www.pastisch.se/ror/sonido.htm
Tänkt pris 2200:-/par

Bild

Sonido SWR069, basreflexhögtalare med bredbandselementet SWR069 (6" x 9"). Mått 117x30x34 cm. Samma neutrala återgivning som hornet men går djupare ner i basen. Tack vare elementets dimensioner (6"x9") sprider högtalarna ljudet bra, hög känslighet. Passar till all sorts musik.
Lådorna är tillverkade av TQ Audio för att eliminera synliga skarvar i MDF. Mer info: http://www.pastisch.se/ror/swr069.htm
Tänkt pris: 6500:-/par

Bild

Tangband 2-vägs med bas W5-704S och diskant 28-847SE. Trevliga små 10-litershögtalare för allroundspelning. Faktiskt ganska känsliga och låter riktigt bra. Mått 39 x 20 x22.
Mer info: http://www.pastisch.se/ror/tangband.htm
Tänkt pris 1500:-/par

Bild

Leverans: Kan tänka mig att kostnadsfritt leverera högtalare 1 & 2 inom en 8-mils radie från Vänersborg (Göteborg, Borås, Skara, Lysekil, Åmål). Mot viss soppaersättning längre sträckor. Högtalare 3, kan levereras mot viss ersättning inom 8-10 mil.
Finns i Vänersborg och provlyssning är absolut möjlig.
badtastex
Kontakt:

Re: S: Tre par exklusiva högtalare

Inlägg av badtastex »

Du kan inte tänka dig att skicka ett par Tangband? Du behöver inte skicka med damskorna. ;)
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Re: S: Tre par exklusiva högtalare

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Damskorna är skickade redan. Dottern sålde dem för gräsligt underpris.

Kan jag kanske tänka mig. Jag får ju kolla (med Schenker) om deras fraktvillkor/priser bara.
Ska notera att de stod ett kort tag hos min dotter och som skydd mot hennes bonusbarn satte jag dit galler - så galler följer med.

Det kan dessutom var så att jag åtminstone tar mig till Tranås inom en månad, om det skulle vara till hjälp.

PM:a mig om du är seriöst intresserad!
Skriv svar