Autodesk Fusion 360

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Perkla
Inlägg: 4729
Blev medlem: 22 januari 2009, 14:30:25

Re: Autodesk Fusion 360

Inlägg av Perkla »

Just nu försöker jag hitta var jag kan ange korrekta mått på en SVG fil jag importerat.. alltså så jag kan få detaljen med rätt mått... :S. knasigt..
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360

Inlägg av Glenn »

LHelge skrev:Jsg har skrivit ut mängder av grejer från Fusion360 på 3D-skrivaren. Brukar inte skilja mer än någon tiondels mm.
Om man läser på forumet så blir det rätt för vissa, och fel för andra, vissa hade enorma fel, alltså typ 50% fel.. delvis berodde det tydligen på att STL-formatet saknar måttenheter.

Kör du med den inbyggda slicern eller en extern ? jag exporterade till fil och körde sedan slic3r.
Användarvisningsbild
LHelge
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2 september 2007, 18:25:31
Ort: Östergötland
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360

Inlägg av LHelge »

Jag har Fusion360 inställt på mm, exporterar till STL med high quality och använder Slic3r Prusa Edition.

.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360

Inlägg av Glenn »

Nu har jag suttit ganska mycket mer med Fusion360, skillnaden är att nu lånade jag sambons surfplatta och kollade tutorials på den istället för samma dator, rekommenderas.

Det är ju ett enormt kraftfullt program helt klart, och hela tiden lär man sej knep i deras tutorials som låter en göra saker mycket enklare, alltså, saker jag kunde göra innan som kanske tog 10min tar nu 10 sekunder eftersom jag lärt mej nån finess.

En sak jag ÄLSKAR är timelinen, den i sej är väl praktisk när man kan backa och ändra steg man gjort innan, men nu har jag ju lärt mej att man kan flytta på steg i tidslinjen, whaat, hur jäkla bra som helst för vissa saker, otroligt coolt.


Jag gillar programmet mer och mer, och hade jag varit singel utan barn hade jag säkert suttit och lekt med det en massa, nu har jag inte så mycket tid men försöker ändå jobba vidare.


Hoppas bara att dom inte plockar bort den dria hobbylicensen om ett par år, då blir man ledsen.. hatar när man lärt sej ett program och sedan försvinner det eller blir dyrt.

(Iofs lyckades jag ju kvittera ut en inventorlicens (som jag inte använder för jag kör fusion360 istället) genom att bara påstå att jag var student så det kanske kommer bli samma med fusion360 isåfall, men jagföredrar att slippa bryta mot licensvillkoren.)
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360

Inlägg av Glenn »

Jag skrev för övrigt ut en pryl med M8-gänga i som jag ritat själv, och det gick väl sådär att skriva gängorna, en M8 fastnar, men det var ju väntat.. DOCK, hålet blev ju ungefär rätt storlek nu, vete sjutton vad som var skillnaden mot innan ?

Ska nog skapa lite testkuber och se hur det blir.
Skriv svar