Designa pcb - freeware

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
überfuzz
Inlägg: 790
Blev medlem: 8 december 2009, 19:46:27
Ort: Uppsala

Re: Designa pcb - freeware

Inlägg av überfuzz »

Mjo, där har du en poäng... Det vore kanske mer intuitivt om man fick klicka i vilken 'foot-print' man vill associera till den valda komponenten när man väljer komponent. Ångrar man sig är det ju bara att justera senare när man sitter med PCB editorn.
überfuzz
Inlägg: 790
Blev medlem: 8 december 2009, 19:46:27
Ort: Uppsala

Re: Designa pcb - freeware

Inlägg av überfuzz »

Varning, off topic!

Är det någon av er som har tips på företag som kan trycka upp de färdigcaddade pcb-kort?
Användarvisningsbild
Magnus_K
EF Sponsor
Inlägg: 5854
Blev medlem: 4 januari 2010, 17:53:25
Ort: Skogen mellan Uppsala-Gävle

Re: Designa pcb - freeware

Inlägg av Magnus_K »

Hittills har jag bara provat OSHpark, Dirtypcbs och Elecrow. Nöjd med alla tre men tycker vissa saker är bra och andra mindre bra.
Ett tips jag fick här nyligen var att knappa in dimensionerna m.m. hos http://pcbshopper.com/ så tar dom fram den billigaste för dina ändamål.

Väldigt bra att jämföra lite. Är ditt kort större än 10x10cm kan det "dra iväg lite". Obs. Allt är ju relativt :wink:
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45176
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Designa pcb - freeware

Inlägg av TomasL »

überfuzz skrev:Varning, off topic!

Är det någon av er som har tips på företag som kan trycka upp de färdigcaddade pcb-kort?
Finns också i Wikin, och en mängd trådar.
Det hela beror ju på hur snabbt du behöver dem, sas.
Användarvisningsbild
Andax
Inlägg: 4373
Blev medlem: 4 juli 2005, 23:27:38
Ort: Jönköping

Re: Designa pcb - freeware

Inlägg av Andax »

Andax skrev:Fick ett konstigt problem att trots att jag tilldelat footprints till komponenterna så säger den att footprints saknas när jag importerar netlist till PCB-verktyget.
Nu har jag fått det att funka. Verkar finnas en bugg om fler instanser av wxPython finns installerat i systemet. Den plockar fel version av någon anledning.
überfuzz
Inlägg: 790
Blev medlem: 8 december 2009, 19:46:27
Ort: Uppsala

Re: Designa pcb - freeware

Inlägg av überfuzz »

TomasL skrev:
überfuzz skrev:Varning, off topic!

Är det någon av er som har tips på företag som kan trycka upp de färdigcaddade pcb-kort?
Finns också i Wikin, och en mängd trådar.
Det hela beror ju på hur snabbt du behöver dem, sas.
Wikin :doh: Varför kollade jag inte där?
Skriv svar