Teraterm på windows10 (20H2)

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
kodar-holger
EF Sponsor
Inlägg: 916
Blev medlem: 26 maj 2014, 12:54:35
Ort: Karlskoga

Teraterm på windows10 (20H2)

Inlägg av kodar-holger »

Jag kör en del teraterm. Periodiskt men ibland med långa mellanrum. Den uppfyller mina behov med råge och har alltid fungerat perfekt.

Nu har plötsligt min windows10-maskin börjat gnälla. När man startar teraterm kommer det upp en ruta om att den minsann inte kommer från appstore och då kan det ju inte vara bra. Det lustiga är att jag kör en del andra program som jag gjort själv och som den inte gnäller det minsta på.

Någon som vet hur man stänger av gnället? Det står klicka här för att ändra inställningar men jag hittar inget som kan ändra på något gnäll och någon teraterm existerar naturligtvis inte på Microsofts AP-store.
simply
Inlägg: 497
Blev medlem: 19 januari 2006, 11:27:36
Ort: sthlm
Kontakt:

Re: Teraterm på windows10 (20H2)

Inlägg av simply »

Höger-klick på EXE-filen och sen Egenskaper, så bör det väl finnas någonting på första fliken för att "Tillåta" el likn... alt. under "Avancerat" på samma flik? Hmmm...
kodar-holger
EF Sponsor
Inlägg: 916
Blev medlem: 26 maj 2014, 12:54:35
Ort: Karlskoga

Re: Teraterm på windows10 (20H2)

Inlägg av kodar-holger »

Perfekt. Hittade ett kryss att kryssa i och som sen försvann så jag kan inte återge det. Dyker det upp igen får jag väl försöka hinna få en skärmdump att komplettera med om andra får liknande problem.

Nu startar den utan protetser igen.
Skriv svar