Sorterande app för inköpslistor

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
meconer
EF Sponsor
Inlägg: 491
Blev medlem: 27 april 2010, 20:07:46
Ort: Järfälla

Sorterande app för inköpslistor

Inlägg av meconer »

Jag hörde talas om en app för inköpslistor för matinköp. När man gjort en lista och går och handlar
så bockar man av varorna en efter en. Appen kommer sedan ihåg i vilken ordning man har bockat
av varorna och efter ett tag så vet den i vilken ordning listan skall vara sorterad.

Jag hörde om en sådan app för iphone på en podd om teknik. Jag undrar bara om nån har
en aning om motsvarande finns på Androidsidan. Jag har letat i playstore men det finns ju
hundratals sådana appar.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26106
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: Sorterande app för inköpslistor

Inlägg av Icecap »

Vi har inte automatsorteringen i den app vi använder. Men vi delar data så att vi kan skriva in på någon av våran enheter och detta avspeglas på alla.

Vi användar Google Keep och har registrerat en gmail bara för detta. Extremt praktisk när den ena är ute o ska handla något och den andra kommer på något.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Re: Sorterande app för inköpslistor

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Vi har tittat lite på ICA . Då har vi minneslistan i scannern. Men färdvägen noteras inte.
meconer
EF Sponsor
Inlägg: 491
Blev medlem: 27 april 2010, 20:07:46
Ort: Järfälla

Re: Sorterande app för inköpslistor

Inlägg av meconer »

Jag brukar också använda Google keep och då sorterar jag själv när jag skriver listan. Jag testade också Ica
en gång och tog nästan för givet att varorna skulle vara sorterade i scannern. Men icke. Synd, för det vore
ju smidigt att slippa ha telefonen i handen när man handlar.

Tyvärr är min sambo lite mer av den gamla skolan och vill skriva för hand. Dessutom sorterar hon inte! :shock: :tumner:
Användarvisningsbild
swesysmgr
Inlägg: 14127
Blev medlem: 28 mars 2009, 06:56:43
Ort: Göteborg

Re: Sorterande app för inköpslistor

Inlägg av swesysmgr »

Jag använder Excel, inte lika polerat men fungerar bra. En flik per kategori av varor, färdiga kolumner med rubriker för de vanligaste butikerna. För Biltema/Clas O en kolumn för hyllnummer.

Fyll i hemma eller i mobilen till kalkylarket placerat på Onedrive, öppna i affären och bocka av när man plockar.

Inte lika snyggt som en app men överblicken blir mycket bättre när man kan redigera listan på en normal skärm och sortering, färgmarkering m.m. är inbyggt.
pfyra
Inlägg: 345
Blev medlem: 8 mars 2015, 14:14:44
Ort: utanför Karlstad

Re: Sorterande app för inköpslistor

Inlägg av pfyra »

Vi använder en app som heter "Matlistan" [0] och där har jag och frugan en delad lista för matinköp. Vi lägger till grejjer och när det är dags att handla så väljer man butik och appen sorterar listan efter hur mataffären har placerat varorna. Funkar finfint.

[0] https://play.google.com/store/apps/deta ... l=sv&gl=US
Senast redigerad av pfyra 17 mars 2021, 14:54:48, redigerad totalt 1 gång.
meconer
EF Sponsor
Inlägg: 491
Blev medlem: 27 april 2010, 20:07:46
Ort: Järfälla

Re: Sorterande app för inköpslistor

Inlägg av meconer »

Tack för tipset pfyra. Den ska jag testa.

Man ser ju direkt i den här tråden att det verkar finnas en väldig vidd av metoder folk använder för sina inköpslistor. Det är kul att läsa om.
Men jag tror inte det är nånting som folk pratar om i allmänhet. Man kör på sitt gamla vanliga sätt bara.
Skriv svar