Billig digital ritplatta efterlyses

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Spisblinkaren »

Ni vet att jag är knäpp, eller hur?

Men jag godkänner inte cookies-blaffar från vem som helst.

Jag tycker att Wycom känns som ett bra företag men jag vill ändå inte godkänna cookies.

Därför kan jag inte se deras sida.

Men tack för tipset!

MVH/Roger
PS
Kan inte företag sluta med dessa cookies-förfrågningar? Jag fattar dock att dom måste pga typ GDPR (fast Ni har lärt mig att direktivet kom ännu tidigare). Men varför inte göra det lite enklare för folk dvs man har en inställning i browser där man klickar i att man ALLTID accepterarr cookies från DOM MAN KLICKAR PÅ (OBS), är detta verkligen så svårt för (web)utvecklare att ta till sig?
Senast redigerad av Spisblinkaren 21 december 2020, 21:11:51, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny
Inlägg: 11291
Blev medlem: 17 maj 2010, 19:06:14
Ort: Växjö/Alvesta

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Klas-Kenny »

Den är ju definitivt inte billig, dock.

https://www.computersalg.se/i/5859891/w ... rminal-med

Försök att få tag på en gammal Samsung Galaxy Note istället. De har stylus med (ungefär? exakt?) samma teknik som Wacom-plattorna.

Tillsammans med lämplig notepad-app borde det fungera lika bra.


Ang. Cookies så får du nog ta med med EU's regelmakare. Inte med webutvecklarna.
Tillägg: För övrigt, om du skulle gilla ett alternativ att *alltid* acceptera cookies, varför vägrar du då acceptera dem från vissa? Är det bara själva akten att klicka på acceptera som du principiellt vägrar?
Senast redigerad av Klas-Kenny 21 december 2020, 21:13:36, redigerad totalt 1 gång.
Palle500
Inlägg: 4484
Blev medlem: 6 juni 2015, 14:53:06

Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Palle500 »

Verkar endast finnas demoprogram som testar signaturer.
Men kan ju användas om man varit olydig och måste skriva "Fröken är snäll" 500 ggr. Är ju modernisering från griffeltavlans tidevarv.

Ärligt Roger8 så tror jag att denna inte är något för dig då den kräver mycket utvecklande för att klara mer än en signaturruta.
Men visst leta på nätet kan ju finnas en utvecklare som gjort något rolig med en sådan här platta STU-520A.

Edit
Var ju en dyr rackare, nu vet man var bankernas avgifter tar vägen.
Och den verkar ha nått end of production.
IMG_1247.jpg
Palle500
Inlägg: 4484
Blev medlem: 6 juni 2015, 14:53:06

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Palle500 »

Bilder fungerar dåligt via TapaTalk
STU-520 har nått end of production
IMG_1247.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
swesysmgr
Inlägg: 14127
Blev medlem: 28 mars 2009, 06:56:43
Ort: Göteborg

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av swesysmgr »

rogerk8 skrev: 21 december 2020, 21:09:49 Ni vet att jag är knäpp, eller hur?

Men jag godkänner inte cookies-blaffar från vem som helst.

Jag tycker att Wycom känns som ett bra företag men jag vill ändå inte godkänna cookies.

Därför kan jag inte se deras sida.

Men tack för tipset!

MVH/Roger
PS
Kan inte företag sluta med dessa cookies-förfrågningar? Jag fattar dock att dom måste pga typ GDPR (fast Ni har lärt mig att direktivet kom ännu tidigare). Men varför inte göra det lite enklare för folk dvs man har en inställning i browser där man klickar i att man ALLTID accepterarr cookies från DOM MAN KLICKAR PÅ (OBS), är detta verkligen så svårt för (web)utvecklare att ta till sig?
Kakorna är inte farliga, ställ in Firefox på att radera dem när du stänger webbläsaren. Eller blockera allihop, minns inte om det går. Vissa sidor kommer inte att fungera men det är bättre än att inte se dem alls.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Spisblinkaren »

Klas-Kenny skrev: 21 december 2020, 21:11:21 Den är ju definitivt inte billig, dock.

https://www.computersalg.se/i/5859891/w ... rminal-med

Försök att få tag på en gammal Samsung Galaxy Note istället. De har stylus med (ungefär? exakt?) samma teknik som Wacom-plattorna.

Tillsammans med lämplig notepad-app borde det fungera lika bra.


Ang. Cookies så får du nog ta med med EU's regelmakare. Inte med webutvecklarna.
Tillägg: För övrigt, om du skulle gilla ett alternativ att *alltid* acceptera cookies, varför vägrar du då acceptera dem från vissa? Är det bara själva akten att klicka på acceptera som du principiellt vägrar?
Ang. Cookies så får du nog ta med med EU's regelmakare. Inte med webutvecklarna.
Tillägg: För övrigt, om du skulle gilla ett alternativ att *alltid* acceptera cookies, varför vägrar du då acceptera dem från vissa? Är det bara själva akten att klicka på acceptera som du principiellt vägrar?
Intressant kommentar.

Som du läste klagar jag inte på webutvecklarna, däremot klagar jag på att det sköts "dåligt".

Det är dock inte webutvecklarnas fel utan kanske mer browsernas (dvs en annan typ av "utvecklare" som det så vackert heter) fel dvs att det inte går att göra valet jag beskriver dvs "Acceptera alla cookies vars sidor jag klickar på, acceptera inga andra).

Jag tycker det är en rätt klockren devis, varför är det så svårt att fatta att människor är jävligt irriterade över hur dåligt detta sköts?
Tillägg: För övrigt, om du skulle gilla ett alternativ att *alltid* acceptera cookies, varför vägrar du då acceptera dem från vissa? Är det bara själva akten att klicka på acceptera som du principiellt vägrar?
Jag är lite försiktig med min gamla bettan till dator en del för att mjukvaruetablisemanget skrämmer mig med sina råd om att man alltid skall ha det senaste OS:et och dom senaste versionerna av program för att jag ska kunna känna mig säker.

Så jag klickar bara på sajter som jag anser vara "trovärdiga" typ elfa.se osv, jag klickar alltså inte på elfastfrjgtjgkgh.se, är du med?

Jag känner mig nästan lite smart i mitt urval av mitt klickande :)

Tror egentligen att många människor skulle må bra av att bara klicka på kända (eller åtminstone välstavade) länkar.

Så därför klickar jag på vissa men inte andra.

MVH/Roger
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5142
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Klickmans »

Kan inte riktigt släppa denna tråd, så jag ska göra en djupdykning bland mina grejor här.
Vet att det har funnits en ritplatta här, men jag kan inte visualisera var den sågs senast.
Ber att få återkomma när jag vet var den ligger, kanske har svaret redan under kvällen.

OM jag hittar den, :humm: så donerar jag den gärna till dig och dina roliga projekt.

(Ja, jag vet att jag borde leta först, men det kostar ju inget att kanske vänta en dag till)

Lilla frun kommer snart, ska be henne hjälpa mig leta i gömmorna.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Spisblinkaren »

Palle500 skrev: 21 december 2020, 21:12:36 Verkar endast finnas demoprogram som testar signaturer.
Men kan ju användas om man varit olydig och måste skriva "Fröken är snäll" 500 ggr. Är ju modernisering från griffeltavlans tidevarv.

Ärligt Roger8 så tror jag att denna inte är något för dig då den kräver mycket utvecklande för att klara mer än en signaturruta.
Men visst leta på nätet kan ju finnas en utvecklare som gjort något rolig med en sådan här platta STU-520A.

Edit
Var ju en dyr rackare, nu vet man var bankernas avgifter tar vägen.
Och den verkar ha nått end of production.
IMG_1247.jpg
Var den så dyr? :D

Tycker du skriver skönt Palle500!

Jag skiter faktiskt i vad den sprutar ur sig (om den ens går att få tag i) för sprutar den ur sig data kan man alltid konvertera det.

Kan nästan (obs) tänka mig lite Windows-programmering för att få detta att funka!

Den är perfekt för mig!

MVH/Roger
PS
Jag tog dig på orden, men vad kostar den?
Användarvisningsbild
swesysmgr
Inlägg: 14127
Blev medlem: 28 mars 2009, 06:56:43
Ort: Göteborg

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av swesysmgr »

STU-540.jpg
En produkt för företag.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Spisblinkaren »

3500!!!

Du skojar!

Nej, det gör du inte!

Tack för ditt inlägg!

MVH/Roger
PS
Så viktigt är det inte för mig att visa Er hur jag tänker. Synd att det var så dyrt!
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5142
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Klickmans »

Så där ja, lilla frun hittade ritplattan direkt när hon kom hem.

Så jag står fast vid mitt löfte, jag sponsrar dig med en Wacom ritplatta så du kan spara veckopengen.
Tycker att dina blinkare är intressanta, och det är inte svårt att räkna ut att du faktiskt kan mycket.
Du kan antingen hämta den i Ystad, eller så skickar jag den till dig. Fundera på saken, kostar (Gratis)

Varför?
20201221_215111.jpg
Ja säg det, men lite vänlighet mitt i allt elände kan väl inte bli fel :?:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Spisblinkaren »

Hej Klickmans!

Nu kommer jag med en otroligt otacksam kommentar.

Tråden handlar egentligen inte om huruvida jag har nåt slags behov av en ritplatta eller ej.

Tråden handlar om hur jag på ett enklare och snabbare (obs) vis skulle kunna diskutera med Er (och andra).

Den handlar således inte om att jag skulle ha nåt slags behov av en produkt som hjälper mig, den handlar mer om att det hade varit trevligt och roligt om det fanns nån lagom billig produkt som kunde hjälpa mig.

Jag har ett häftigt gammalt Kenwood oscilloskop (20MHz, analogt) ståendes på matbordet alldeles precis bredvid min dator och det finns ingen plats kvar där emellan, det är knappt jag får plats med ett A6 kollegieblock.

Så jag är jättetacksam över ditt erbjubande men jag är faktiskt tvungen att säga nej tack.

MVH/Roger
'
'
Användarvisningsbild
swesysmgr
Inlägg: 14127
Blev medlem: 28 mars 2009, 06:56:43
Ort: Göteborg

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av swesysmgr »

Ta emot den och testa den, skulle du inte gilla den kan du skänka den vidare.

Klickmans platta är mycket mer lämpad för att rita scheman med än minivarianten för signaturer.

XP drivrutiner verkar finnas hos Logitech även för gamla produkter, vad har du att förlora?
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5142
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av Klickmans »

@R8

Ingen fara, jag har tydligen läst även denna tråd på fel sätt, då blir ju även svaret fel..
Får nog gå den där SFI-kursen ändå så jag blir bättre på Svenska, kan inte vara så svårt.
Nåväl, det var ändå roligt så länge det varade, att få ge är den största gåvan anser jag.

Nu ska jag gå och leta upp Dumstruten, 8) tror jag sover med den inatt.
SeniorLemuren
Inlägg: 7779
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Re: Billig digital ritplatta efterlyses

Inlägg av SeniorLemuren »

Det är nog inte du som skall ta på dig dumstruthatten. Trådens rubrik lyder ju faktiskt Billig digital ritplatta efterlyses så jag förstår inte hur ts tänkte där. Billigare än gratis kan det ju knappast bli.
Skriv svar