Windows Messenger

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
M!k@el
Inlägg: 173
Blev medlem: 25 oktober 2005, 12:38:51
Ort: Varberg
Kontakt:

Inlägg av M!k@el »

kanske kan vara så men jag installerade en äldre version av msn på datorn o det gick fast sedan då man skulle logga in så sa den att man var tvungen att uppdatera till senaste -> klicka på nästa -> då jag gjorde det så kom det där upp igen att jag måste ta bort win messenger
SmourF
Inlägg: 267
Blev medlem: 13 april 2004, 15:33:58
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av SmourF »

Cenorpa skrev:Jag försökte för ett tag sen installera msn 7.5 på en dator med win 2000 men det fungerade inte. Kan det vara så att det bara fungerar på win XP?
du måste ha rätt version av explorer deffö funkar det inte... kör annars ngt alternativt om du inte vill klydda med microsofts mjukvaror vilket jag håller mig borta från då jag anser de ostabila och prestandakrävande

jag kör med FireFox och Trilian (ICQ, MSN, Yahoo, AIM) allt i ett

MVH SmourF
Användarvisningsbild
speakman
Inlägg: 4838
Blev medlem: 18 augusti 2004, 23:03:32
Ort: Ånge

Inlägg av speakman »

Synd att Trillian är är proprietärt/kommersiellt, bloatat och dyrt. Rekommenderad alternativ är Miranda IM eller Gaim. :)
Men allvarligt, är tråden aktuell så här en månad efteråt? :D

Mvh
speakman
v-g
EF Sponsor
Inlägg: 7875
Blev medlem: 25 november 2005, 23:47:53
Ort: Kramforce

Inlägg av v-g »

speakman:Finns gratisversion! Jag micka lite med skinnet så blev det super tycker jag. Fast lite slött i uppstarten är det allt. Trådar är alltid aktuella! :D
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor
Inlägg: 2570
Blev medlem: 29 mars 2004, 23:09:55

Inlägg av björn »

SmourF skrev:
Cenorpa skrev:Jag försökte för ett tag sen installera msn 7.5 på en dator med win 2000 men det fungerade inte. Kan det vara så att det bara fungerar på win XP?
du måste ha rätt version av explorer deffö funkar det inte... kör annars ngt alternativt om du inte vill klydda med microsofts mjukvaror vilket jag håller mig borta från då jag anser de ostabila och prestandakrävande

jag kör med FireFox och Trilian (ICQ, MSN, Yahoo, AIM) allt i ett

MVH SmourF
Så trilian funkar bra numera? jag hade det inlagt på min laptop för ett par år sen och det misstaget gör jag helst inte om, efter ett par månader låg det och tuggade resurser så att fläkten gick KONSTANT. Och det var inte ens någon crackad version...
Dock finns det många trvliga finesser i Trilian så om det funkar bra nu så kanske man skulle testa.
Användarvisningsbild
Macce
Inlägg: 4301
Blev medlem: 29 maj 2003, 16:40:58

Inlägg av Macce »

Jag körde Trillian när jag ännu hade Windows. Det fungerade riktigt bra och var snabbt.

Gaim är ett gratisalternativ till trillian. Fungerar på många plattformar dessutom!
Användarvisningsbild
$tiff
Inlägg: 4941
Blev medlem: 31 maj 2003, 19:47:52
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Jag har kört elternerande Trillian och Miranda (Gaim på Linux...). Jag föredrar Miranda IM eftersom det inte äter lika mycket resurser som Trillian.
Skriv svar