CNC Byggsats?
CNC Byggsats?
Hej, jag undrar om det finns en billig byggsats "Mekaniska" delarna för att bygga en liten enkel CNC maskin, den ska vara till för att gravera saker och rita mm, inga större tunga jobb..
Vilken prisnivå handlar det om?
Farnell har en på ungefär 4000kr har jag för mig
www.easgmbh.de har för ca 10000kr
sedan vet jag att det finns en del byggsatser som privatpersoner i bl.a. usa säljer, kolla runt lite på exempelvis www.cnczone.com
/Johan
Farnell har en på ungefär 4000kr har jag för mig
www.easgmbh.de har för ca 10000kr
sedan vet jag att det finns en del byggsatser som privatpersoner i bl.a. usa säljer, kolla runt lite på exempelvis www.cnczone.com
/Johan
Pratar du om farnell-maskinen? jag postade urlen tidigare i tråden men här är den:Logan skrev:oki, url? Vad ingår osv`??
http://se.farnell.com/jsp/endecaSearch/ ... 0369&N=401
och här är länken till tillverkaren, där står lite mer: http://www.google.com/url?sa=U&start=1& ... om/&e=8092
/Johan
Bump bump.
Den där Farnell-maskinen såg riktigt intressant ut faktiskt.. Nån kunnig människa som kan rada upp lite nackdelar? Vilka material kan man tex bearbeta med den där? Alu? Plexi? Vad kan och kan man inte göra med den? Jag kan själv väldigt lite om fräsning...
Någon som vet fler CNC-kit som inte är alltför dyra?
Den där Farnell-maskinen såg riktigt intressant ut faktiskt.. Nån kunnig människa som kan rada upp lite nackdelar? Vilka material kan man tex bearbeta med den där? Alu? Plexi? Vad kan och kan man inte göra med den? Jag kan själv väldigt lite om fräsning...
Någon som vet fler CNC-kit som inte är alltför dyra?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
8000
Och vad ska det då innehålla för 8 loppor i en byggsats?
Menar du en färdig trycka på knappen sats?
Vänd på det hela istället, ställ först dina krav dvs vad är det du vill kunna göra. Ta det 'värsta' av detta och skapa en maskin för det ändamålet så blir du inte besviken och förmodligen kommer du att upptäcka att dessa 8000 inte kommer att räcka långt.
Ställ som sagt upp en kravspecifikation och bygg därefter - ALDRIG tvärtom!
Jag kan ordna fram 'byggsatser' i olika nivåer men priserna är en bit uppåt från dessa 8. Titta på mitt portalbygge, liknande den hamnar en nyckelfärdig portal på närmare 3500 - 4000 Euro
Och vad ska det då innehålla för 8 loppor i en byggsats?
Menar du en färdig trycka på knappen sats?
Vänd på det hela istället, ställ först dina krav dvs vad är det du vill kunna göra. Ta det 'värsta' av detta och skapa en maskin för det ändamålet så blir du inte besviken och förmodligen kommer du att upptäcka att dessa 8000 inte kommer att räcka långt.
Ställ som sagt upp en kravspecifikation och bygg därefter - ALDRIG tvärtom!
Jag kan ordna fram 'byggsatser' i olika nivåer men priserna är en bit uppåt från dessa 8. Titta på mitt portalbygge, liknande den hamnar en nyckelfärdig portal på närmare 3500 - 4000 Euro