Efter lite funderande och mätande på rören så sågade jag hastigt och lustigt upp hyllan till mindre bitar.

Limning och spikning gick som en dans.

Målningen vart det lite värre med. Färgen krackelerade där jag hade spacklat, och fick nåt som påminner om svartmögelsfläckar där faneren var. Efter lite slipning och ytterligare två lager färg så såg det inte så pjåkigt ut. Aluminiumfolien på insidan smältlimmade jag fast.

Monteringen av hållare och kablage gick rätt smidigt, men det var tur att jag hade två glasskivor eftersom den första sprack fel när jag skulle knäcka den. En första provkörning av rören visar att det fungerar som det ska. Jippi och så.

Pillar man lite på kamerans inställningar så ser lådan ut som Chernobyl och Three Mile Island tillsammans :-)

Ett lock måste man ju ha för att kunna pressa ner kortet mot filmen. Jag hade inget lämpligt material så det fick bli en tavla som gumman mins morbror målade för 30 år sedan. :-) Med lite skumgummi så blev pressefekten bra. Tyvärr så var tavlan lite vek så den böjer sig lite väl mycket i mitten. Jag ska nog byta den nån gång real-soon-now (tm) mot nåt stabilare.