Multimeter, Mastech MY64 - prisvärd?

JanErik
Inlägg: 3118
Blev medlem: 11 februari 2008, 17:15:58
Ort: Vasa, Finland

Multimeter, Mastech MY64 - prisvärd?

Inlägg av JanErik »

Funderar på en sån; fås för knappa 20 euro. Finns det nån som har en sån och kan berätta om den är prisvärd?
http://www.p-mastech.com/products/04_dm/my64.html

Eller kanske man borde satsa på en med auto-range?
Användarvisningsbild
Henry
Inlägg: 23624
Blev medlem: 20 april 2005, 02:52:47
Ort: Lund

Re: Multimeter, Mastech MY64 - prisvärd?

Inlägg av Henry »

Har en sådan sedan 6 år tillbaka tror jag det är och den fungerar som den skall än och tycker den var värd sitt pris då som var strax under 400:- om jag inte missminner mig. De är visst dock bra billigare idag och för 20€ så är den absolut något att rek så länge du har vanliga bas krav och inte Fluke krav. Autorange är ingenting jag direkt saknar men det är förstås upp till var och en om de vill ha eller ej
Användarvisningsbild
nlinus
Inlägg: 805
Blev medlem: 16 januari 2007, 17:49:14
Ort: Åre kommun

Re: Multimeter, Mastech MY64 - prisvärd?

Inlägg av nlinus »

Denna ser ut precis som en Velleman jag har. Den har funkat bra under de år jag haft den, och 20 euro skulle jag kalla prisvärt. Jag gav nog närmare 400 för min.
Norpan
Inlägg: 2229
Blev medlem: 12 april 2008, 18:20:27
Ort: Småland

Re: Multimeter, Mastech MY64 - prisvärd?

Inlägg av Norpan »

Autorange har ju både för och nackdelar, nackdelarna brukar överväga om mätaren är lite långsam i omvandligen, vilket nog alla billiga är och även många dyra.
v-g
EF Sponsor
Inlägg: 7875
Blev medlem: 25 november 2005, 23:47:53
Ort: Kramforce

Re: Multimeter, Mastech MY64 - prisvärd?

Inlägg av v-g »

Autorange är ett dilemma bra ibland och irriterande ibland. Bäst är ju såklart Fluke där man har båda men kostar gör det ju också, å andra sidan är det ju som en Rolex man köper en sen.... dör man.
Spazze
Inlägg: 717
Blev medlem: 8 februari 2004, 16:05:59
Ort: Stockholm

Re: Multimeter, Mastech MY64 - prisvärd?

Inlägg av Spazze »

Annars kan man köpa en DT9205A för 101kr och hoppas att man slipper tull och moms: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.619
Den finns något billigare på Ebay också. Jag har inte testat den själv men på DX verkar folk vara ganska nöjda med den.
Användarvisningsbild
Electricguy
Inlägg: 12304
Blev medlem: 15 augusti 2007, 16:52:14
Ort: Kälmä' typ..

Re: Multimeter, Mastech MY64 - prisvärd?

Inlägg av Electricguy »

själv älskar jag min analoga kyoritsu :D halvdigital med överbelastningsfrånslag och polvändare :D
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 5893
Blev medlem: 26 september 2004, 18:24:52
Ort: Södern

Re: Multimeter, Mastech MY64 - prisvärd?

Inlägg av Andy »

För €20 finns ingen tvekan som jag ser det, köp! :tumupp:
JanErik
Inlägg: 3118
Blev medlem: 11 februari 2008, 17:15:58
Ort: Vasa, Finland

Re: Multimeter, Mastech MY64 - prisvärd?

Inlägg av JanErik »

Jepp, jag köpte nog den och får ju säga att den är helt OK. Inte Fluke-kvalitetskänsla (plastigare, lättare, inte "gummi-grepp", lite stumma klick i vredet) men det kan man inte begära för det priset. Noggrannheten kan jag väl inte uttala mej om, men är säkert tillräcklig för mina behov.
Skriv svar