Kretskorts tillverkning

bos
Inlägg: 2275
Blev medlem: 24 februari 2007, 23:29:15
Kontakt:

Re: Kretskorts tillverkning

Inlägg av bos »

> så nu undrar jag om någon vet något ställe i linköping som säljer väteperoxid.

Det är 13 år sen jag köpte det i Linköping och det är snart 8 år sen jag flyttade från stan, så jag minns inte namnen. Ena stället var den stora färgbutiken nära stationen. Nåt med "B" hette butiken. Beckers Färg kanske. Den andra butiken var en mindre butik som låg nånstans mellan stora torget och trädgårdstorget, om jag inte minns helt galet.

Båda var mycket skeptiska till att jag ville köpa väteperoxid och saltsyra, så jag köpte ena ämnet i ena butiken och andra ämnet i andra butiken.
davrex
Inlägg: 149
Blev medlem: 18 januari 2009, 22:05:15

Re: Kretskorts tillverkning

Inlägg av davrex »

hehe okej.jag började ringa runt lite så till slut hitta jag en flaska 35% :). från färgservice. inga konstig heter när jag skulle köpa saltsyra och väteperoxid där :)


EDIT resultat:
Är väll tvungen att visa hur detta lilla projekt vart till slut :)

mitt först kort är faktisk ganska överaskad att det gick så bra som det gjorde :) hade räknat med 3-4 försökt :P
Bild
Bild


ända problem jag nu har är att jag inte får med hjälp hålen för borring sedan från eagle :/ dom syns om man har färg på datorn men väljer man svart vitt vill så syns dom inte längre. något jag har missat?


EDIT2: tydligen var att etsa den enkla den och borra den svåra delen jag som trodde det var tvärt om :/ 10 hål sedan gick borret av :(
Användarvisningsbild
Housepainter
EF Sponsor
Inlägg: 1318
Blev medlem: 19 juli 2006, 18:50:38
Ort: Borås

Re: Kretskorts tillverkning

Inlägg av Housepainter »

Jag hade jätteproblem först när jag skulle borra mina kort. Jag använde en dreml-kopia till det. Men sedan testade jag att använda en sån där förlägning som man har när man graverar, och då gick det mycket bättre.
En sådan här. Bild ifrån Classe.
Bild

Men det bästa vore väl att ha ett stativ.
Användarvisningsbild
AndersG
EF Sponsor
Inlägg: 8480
Blev medlem: 25 februari 2008, 17:10:58
Ort: Mariehamn
Kontakt:

Re: Kretskorts tillverkning

Inlägg av AndersG »

Jag köpte ett stativ på Classe (30-9084), men en svarvad ring passar den till min Dremelkopia från Biltema. Enda pöroblemet är att se vad man gör...
jorgenp
Inlägg: 91
Blev medlem: 23 mars 2009, 14:42:21
Ort: Stenungsund

Re: Kretskorts tillverkning

Inlägg av jorgenp »

davrex skrev: ända problem jag nu har är att jag inte får med hjälp hålen för borring sedan från eagle :/ dom syns om man har färg på datorn men väljer man svart vitt vill så syns dom inte längre. något jag har missat?
Om jag först väljer "none" i vilka lager som ska visas och sen slår på bottenlagret (16), pads (17), dimension (20) och holes (45) i Eagle för bottenlagret och sen väljer solid och black plus ställer in vad som nu måste ställas in för den aktuella skrivaren så får jag iaf borrhål i alla padar i utskriften.
jorgenp
Inlägg: 91
Blev medlem: 23 mars 2009, 14:42:21
Ort: Stenungsund

Re: Kretskorts tillverkning

Inlägg av jorgenp »

AndersG skrev:Jag köpte ett stativ på Classe (30-9084)
Är det den som hade en blank sidoplåt vid höjdinställningen på sidan? Jag skruvade bort den och vips hade jag ett Dremelstativ...

Verkar som de tillverkar piratstativ i samma fabrik där de tillverkar Dremelstativen. Kanske klarade de blanka stativen inte Dremelkraven så de fick vända på brickan? Mitt stativ är lite glappt fast det löstes med lite mellanlägg här och var.
sugarman64
Inlägg: 349
Blev medlem: 24 oktober 2008, 19:40:50
Ort: Lomma

Re: Kretskorts tillverkning

Inlägg av sugarman64 »

För er som behöver få tag i väteperoxid och saltsyra i Malmö så kan jag varmt rekomendera Östra Färghandeln på Värnhemstorget. Den sista "riktiga" färghandeln i Malmö. Där finns det både 35%-ig väteperoxid (98kr/L) och 30%-ig saltsyra (70kr/L). Kan ibland bli tillfällig brist på väteperoxid nu på höstkanten eftersom jägare använder det till att bleka sina jakttroféer med.
Skriv svar