Solid State Linear Generator SSLG

Berätta om dina pågående projekt.
terox
Inlägg: 28
Blev medlem: 10 januari 2023, 14:38:12

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av terox »

"Att ropa "häxjakt" ger tyvärr associationer till Trump, som försöker slippa ta ansvar för brott som han begått genom att kalla det för häxjakt. När rättsväsendet kommer allt närmare honom och det ser ut som om han kanske kommer att få sona sina brott.


Ok att använda Häxjakt som liknelse var kanske överdrivet men att dra in Trump !!
bearing
Inlägg: 11265
Blev medlem: 2 mars 2006, 01:01:45
Ort: Ängelholm

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av bearing »

Du ska inte bry dig så mycket om den skribenten. Drar helt omotiverat in politik i alla möjliga trådar. (Antagligen står inte allting rätt till där...)
terox
Inlägg: 28
Blev medlem: 10 januari 2023, 14:38:12

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av terox »

"Jag skulle inte kalla Garret Moddel knäppskalle. Men, att säga att han har rätt och att dom som utan att lyckats försökt hitta något som styrker det han påstår är oseriösa och har fel... Det gäller då bl.a. LHC vid CERN."

CERN har inte gjort några metalldioder som använder casimireffekten så hur kan dom bevisa att det inte funkar ?
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av JimmyAndersson »

Apropå bevis... Kan du inte visa beräkningen som bevisar att det du byggt fungerar? :)

Bearing: Det där var lite onödigt...
SeniorLemuren
Inlägg: 7812
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av SeniorLemuren »

Först måste jag säga att jag inte tror på projektet som beskrivs här. Det är helt klart felaktigt utvärderat resultat. Att jag skriver här beror på pi314:s påstående:

Att någon någonsin ska hitta något som gör att energi kan uppstå i tomma intet, det tror jag inte på.

Det finn ju exempel på att det går att hämta energi ur "tomma intet" Energin är visserligen utskickad i "tomma intet" från någon källa Jag talar om kristallmottagaren som helt utan tillförd energi förutom genom antennen kan driva ett par hörlurar med ljud. Vad jag menar är att" tomma intet" inte är tomt. Det finn miljoner av radio tv och andra signaler runt omkring oss. Förutom det så finns det säkert ett stort antal utstrålningar som vi inte känner till.
"
Användarvisningsbild
Mizzarrogh
Inlägg: 20344
Blev medlem: 10 september 2006, 12:32:49
Ort: Somewhere over the rainbow... (Hälsingeskogen)

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av Mizzarrogh »

Jag har aldrig träffat honom personligen så jag vet inte hur just han är som person IRL men Det är egentligen svårt att inte gilla John Hutchison utifrån det lilla jag sett om honom såhär från distans, varför skulle man inte får göra som honom bara därför att "alla andra" är tråkiga djäklar och vill tvinga alla att vara som de i ställetför att låta de som är annorlunda få vara som de är så länge man inte skadar någon. :) Vem är idioten egentligen, någon som bor som honom, eller någon som bor i en "normal" lägenhet? Vem skulle man egentligen vilja umgås med på fritiden och lägga ned tid ut MITT liv tillsammans med om man kunde välja? Ja, Inte fan skulle jag välja svenne banan först om bägge var trevliga, vad skall man göra hemma hos svenne, lyssna på hans snack om gamla fotbollsmatcher på 80 talet, vad finns det ens att se i svenne banans lägenhet, hans farmors dammiga vas och fruns nya gardiner och hans uppvisning av de nya frigolitskivorna i källaren? Då lyssnar jag mycket hellre på flogistonteorier och animagnetiska explosioner omgiven av båtsirener och gamla elektroniska instrument om man får välja! :D Mitt liv är deffinitivt för kort för att sitta och lyssna på banansvennes klagomål över alla som inte är som honom. :)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av JimmyAndersson »

Jag spinner vidare lite på det SeniorLemuren och Pi314 skrev.

Frågan är ju tvådelad. :)
Enligt Nationalencyklopedin så betyder "Intet" just "inte något".
Och sen var det det här med om energi kan uppstå, överhuvudtaget.

I exemplen med kristallmottagare, eller varför inte RFID, så handlar det ju om att man tar emot energi,
som man sedan använder bl.a för att få hörlurarna att låta (eller chippet att vakna).
Och radiosändningen kommer ju inte ur tomma intet. Det finns ju en sändare någonstans. Även bruset man hör kommer ju från olika sorters "sändare" i (främst) rymden.

Exempel där energi faktiskt skapas?
Det blir tunt på den listan. (Vi kan ju inte förklara Big bang i sin helhet, så där går det varken att säga ja eller bä.)
Men den som kan komma på exempel är nog välkommen att ta emot minst ett nobelpris.
terox
Inlägg: 28
Blev medlem: 10 januari 2023, 14:38:12

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av terox »

Mitt Projekt bygger på vad Holcomb energy systems håller på med speciellt
denna patent ansökan.
WO2018134233A2.pdf
Dom är i färd med att börja starta upp produktion tillsammans med Astra Energy Inc.

Jag tror som Timothy Vaughan att HES "is about to be a revolution in energy technology that will
have a huge impact on the future of mankind"

Om jag lyckas bygga en HES och få den att driva sig själv vet inte, men för mej är det
ett kul projekt och jag gör saker som intresserar mej.
Kom gärna med konstruktiv kritik men att bara säga att det inte går, ganska meningslöst.
HES_40KW_Self-Sustaining_Stand_Alone_19Sep23.PNG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
pi314
Inlägg: 5829
Blev medlem: 23 oktober 2021, 19:22:37
Ort: Stockholm

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av pi314 »

SeniorLemuren skrev: 21 september 2023, 16:53:23 Först måste jag säga att jag inte tror på projektet som beskrivs här. Det är helt klart felaktigt utvärderat resultat. Att jag skriver här beror på pi314:s påstående:

Att någon någonsin ska hitta något som gör att energi kan uppstå i tomma intet, det tror jag inte på.

Det finn ju exempel på att det går att hämta energi ur "tomma intet" Energin är visserligen utskickad i "tomma intet" från någon källa Jag talar om kristallmottagaren som helt utan tillförd energi förutom genom antennen kan driva ett par hörlurar med ljud. Vad jag menar är att" tomma intet" inte är tomt. Det finn miljoner av radio tv och andra signaler runt omkring oss. Förutom det så finns det säkert ett stort antal utstrålningar som vi inte känner till.
"
Men, då måste du sätta tomma intet mellan citattecken.

Om det inte finns något, inte materia, inte elektromagnetisk strålning eller någon annan form av vågrörelse i en volym då är det tomt. Om det t.ex. finns elektromagnetisk strålning så äär det inte tomt. Betänk då speciellt partikel-våg-dualiteten. Om det finns fotoner är det inte tomt.

Eller som JimmyAndersson uttryckte det.
Exempel där energi faktiskt skapas?
...
Men den som kan komma på exempel är nog välkommen att ta emot minst ett nobelpris.
Jag skulle nog påstå att skapande av energi vore långt mer revolutionerande än något som i någonsin setts belönas med ett nobelpris.

/Pi
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av JimmyAndersson »

Så sant. :D


"Betänk då speciellt partikel-våg-dualiteten. Om det finns fotoner är det inte tomt."

Det fick mig att fundera. Kan det ens bli helt tomt?
Energi kan ju inte försvinna. Vad händer med den (till slut ensam kvarvarande) mörka materian och energin när det sista svarta hålet dunstar?
Användarvisningsbild
pi314
Inlägg: 5829
Blev medlem: 23 oktober 2021, 19:22:37
Ort: Stockholm

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av pi314 »

Jag försökte hitta något som talar för att Robert Holcomb kommit på något.
Jag hittade inget sådant, men jag hittade detta.

230921_Holcomb Energy Systems Scam1.png
230921_Holcomb Energy Systems Scam2.png
https://www.reddit.com/r/energy/comment ... tems_scam/

/Pi
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
terox
Inlägg: 28
Blev medlem: 10 januari 2023, 14:38:12

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av terox »

"Jag försökte hitta något som talar för att Robert Holcomb kommit på något.
Jag hittade inget sådant, men jag hittade detta."
Allt du läser på internet måste va sant va den där snubben har aldrig varit i närheten av någonting
från Holcomb.
Tim Vaughan har varit där minst två gånger.
Det Norske Veritas har varit där och gjort tredje parts verifikation.
DNV-Verification.of.HES.pdf
Och patenten var Holcombs uppfinningar men han gjorde dåliga affärer och
blev av med dom.
Hur skulle du känna dej om någon snodde dina patent.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av terox 22 september 2023, 00:29:04, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av JimmyAndersson »

Hej Terox! :)
All uppmärksamhet i tråden har ju handlat om huruvida det är möjligt.
Jag gick tillbaka i tråden och tittade på det som missades,
nämligen orsaken till att du gör det här.
(Ingen fara, jag är snäll. :) )

Läs gärna till slutet av inlägget. Jag har en liten poäng...



Några lösryckta citat från saker du skrivit i tråden:


"Energin vet inte men de vet inte vetenskapen heller mörk energi tex."

Det är många gånger i historien som människan sagt "Ok, iochmed den här upptäckten så vet vi nu allt!"
Jag hoppas verkligen att vi fortsätter upptäcka saker, annars kommer vi inte få reda på något mer om bl.a universum.
Men.. om vi inte vet allt så innebär ju det att du och andra som pysslar med "free energy" inte heller vet allt. :)

Jag blir nyfiken på varför de som förespråkar "free energy" är så säkra på sina påståenden om att "Ni har fel. Ni vet inte allt. Det här går visst!!"
Nu menar jag ju inte att du ska föra allas talan, men visst är det lite märkligt?
Och samtidigt som "free energy"-förespråkarna säger detta, så kan de själva inte förklara *varför* det är möjligt.

Jag kan tänka mig att orsaken till tystnaden skulle kunna vara att de säger sig bli tystade.
Men det går ju inte ihop.
Varför har inte den här tråden "tystats" då? Eller de du refererar till? - För de är ju kända.
Hade "free energy"-förespråkarna eller deras apparater blivit tystade så hade aldrig någon hört talas om dem.
Man kan ju (tyvärr) inte ens tysta terroristers budskap.



"En trist faktor är att en del inte luras men ges inte den uppmärksamhet dom förtjänar.
Dom visar att lagar går att brytas och man kan få energi från det så kallade zero point field."


Tror du inte att om det var möjligt, så skulle åtminstone Putin och andra terrorister använda sig av det?
För de kan ju knappast påstås vara tystade...



"Om jag lyckas bygga en HES och få den att driva sig själv vet inte, men för mej är det
ett kul projekt och jag gör saker som intresserar mej.
Kom gärna med konstruktiv kritik men att bara säga att det inte går, ganska meningslöst."


När jag läste de raderna så blev det uppenbart att du inte försöker luras. Du tror på det här, att det är möjligt.
De som sett mina trådar under åren vet att jag också kan kämpa för mina idéer trots att ingen tror på att det är möjligt (eller oftast, att jag krånglat till det).
Men jag är en nyfiken person som gärna vill prova saker. Det gör inget om man till slut kommer fram till att det inte går. Den upplevelsen ger också en hel del svar.

Det finns ju många människor som försökt lyckas med olika idéer för att förverkliga "free energy", men alla har en sak gemensamt:
De vill berätta så lite som möjligt om hur de kommit fram till sitt resultat!
Inga beräkningar. Inga ritningar eller scheman.
Ingen får komma nära och titta.

Vill du ta det här på allvar, så har jag några förslag:
* Var öppen med vad du gör.
* Svara på konkreta frågor.
* Visa allt! <-- Den är viktigast. (Och då menar jag bl.a att publicera beräkningarna som visar att det fungerar.)

Annars kommer ingen att ta dig på allvar, för inget skiljer dig från någon annan som försökt sig på samma sak.
(Du var inne på att inte få den uppmärksamhet man förtjänar.. Att vara den enda som är helt öppen med sina resultat skulle definitivt ge uppmärksamhet! :) :tumupp: )
terox
Inlägg: 28
Blev medlem: 10 januari 2023, 14:38:12

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av terox »

"Tror du inte att om det var möjligt, så skulle åtminstone Putin och andra terrorister använda sig av det?
För de kan ju knappast påstås vara tystade..."

Det fans nån i ryssland som till och med fick visa på teve vad
han hade gjort men Putin vill sälja olja det är vad dom tjänar pengar på
så det blev aldrig någon hitt.
Det fins en hel del länder vars ekonomi är helt beroende av oljan.
terox
Inlägg: 28
Blev medlem: 10 januari 2023, 14:38:12

Re: Solid State Linear Generator SSLG

Inlägg av terox »

"Vill du ta det här på allvar, så har jag några förslag:
* Var öppen med vad du gör.
* Svara på konkreta frågor.
* Visa allt! <-- Den är viktigast. (Och då menar jag bl.a att publicera beräkningarna som visar att det fungerar.)"

Fråga på ska försöka besvara efter bästa förmåga. Fast det har inte varit så många frågor, mest påståenden.
Vad beräkningar beträffar så är det en helt ny grej och svårt att veta hur den ska beräknas.
Ja jag vet jag skrev 10 gånger men de va mest för uppmärksamhet jag funderar också över impedansen.
Men jag tror att den funkar lite som en magamp också.
Bäst är att försöka få den självförsöjande då vet man..
En fråga, förslag på en bra diodbrygga som kan funka till ut signalen?
Skriv svar