Digital crosspoint switch för audio

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
$tiff
Inlägg: 4941
Blev medlem: 31 maj 2003, 19:47:52
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Tyvärr har ju även crosspointen sina begränsningar...

Jag är med och planerar väldigt mycket för ett likande projekt, men där det ska gå att mixa I/O mer fritt. Komponentkostnaderna springer iväg rätt fort när man kör analogt och ska ha dessa finesser.

Kör du balanserat hela vägen igenom prylen? Tjänar du inte på att avbalansera på ingångarna och sedan balansera igen på utgångarna? Då kan du ju även se till att få dina eventuella obalanserade signaler tillrättade. Förvisso är inte crosspointen så dyr, om man nu vill utöka den istället.
Användarvisningsbild
chille
Inlägg: 2469
Blev medlem: 25 juni 2003, 20:54:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av chille »

Jo jag tänkte köra obalanserat. Men då kom jag på efter att ha caddat ett halvfärdigt schema till att jag begränsar den till att några portar är in och några andra är ut. Nu kan man koppla precis hur man vill 8-)

Vore kul att bygga en crosspoint-switch av en herrans massa VCA:er så man kan mixa varje utgång inviduellt. Får bli sen när den här är klar och jag kommit en bit på mixern. Man hinner ju tyvärr inte göra allting på en gång. Dessutom blir det ganska dyrt :evil:

Har för övrigt snart gjort klart själva "moderkortert". MIDI In/Thru/Out, 5st 10pin stiftlister med 8st I/O och Vcc/Gnd. Körde en ATMega128, dvs 128KB flash, 4KB RAM, 4KB EEPROM, 16MHz och 53 I/O... Det blir perfekt med massa RAM, då kan man köra all grafik på LCD:n dubbelbuffrat i RAM-minnet. På så vis kan man göra grymma animeringar som inte laggar på grund av att bandbredden mellan LCD:n och AVR:en är för slö, som det är nu :D

Usch, jag borde verkligen sova. Börjar tidigt på jobbet så jag måste upp kl7 idag... äsch... ibland får man offra några timmars sömn för sina intressen. :lol:
Skriv svar