Webbsida för samköp från Digikey
Re: Webbsida för samköp från Digikey
Tack för tipset Swech! Kanske lägger mig på priset för 250 g frakt. Ska räkna lite på det. Ska se om jag hinner knåpa lite mer på sidan idag, så ni kan få se ett första utkast. Den kommer till att börja med ligga på ett gratisdomän. Detta då jag har svårt att tänka mig att den kommer batala sig själv annars.
Nu är mitt första utkast klart. Gå gärna in och kolla vad ni tycker. Är en hel del kvar att göra. Men principen börjar komma på plats.
Här är länken till sidan http://digisverige.site50.net
Här är länken till sidan http://digisverige.site50.net
Ett förslag: Ändra namnet så att du inte är låst mot Digikey OM du någon gång vill lägga till en eller några till handlare i systemet.
Har du klar från Digikey att du får använda deras logotyp på din sida?
Vad händer när Digikey ser en ny spindel/sökmotor/din hemsida loggar in på deras sida?
Vad händer när Digikey ser en ny spindel/sökmotor/din hemsida loggar in på deras sida?
Tack igrfbs! Har inte klart med dem ang logotyp. Får ta bort den. Tänkte att dom borde ju inte tacka nej till lite extra trafik.
Om det är någon annan som vill ha sin logga där är det bara säga tlll. Tänkte ha lite bra länkar där på vänstra delen av sidan.
Har ni sett några andra saker som borde åtgärdas? Kul att se att det är flera som varit inne och kollat!
Om det är någon annan som vill ha sin logga där är det bara säga tlll. Tänkte ha lite bra länkar där på vänstra delen av sidan.
Har ni sett några andra saker som borde åtgärdas? Kul att se att det är flera som varit inne och kollat!
Bra ide!
Sen ett litet greasemonkey-script som placerar en "köp"-knapp som går mot din sida
inne på Digikey's produktsidor.
/johan
Sen ett litet greasemonkey-script som placerar en "köp"-knapp som går mot din sida
inne på Digikey's produktsidor.
/johan
> Har ni sett några andra saker som borde åtgärdas?
•Köp information
Vad är det för information du säljer?
EDIT: Och så är det blandat svenska och engelska om vart annat. Och så heter det inte gångra.
•Köp information
Vad är det för information du säljer?
EDIT: Och så är det blandat svenska och engelska om vart annat. Och så heter det inte gångra.
Ska kolla igenom språket. Anledningen till att det är blandat engelska och svenska är att opencart är skrivet på engelska. För att få det på svenska får man sitta och översätta varje php fil. Detta kommer göras om jag ser att sidan används.
Det tar en väldig tid. Känns lite onödigt att lägga ner den tiden innan jag vet om denna sida används.
Digikey loggan är nu borta. Dagens projekt blir att få ordning på paypal betalningen.
Det tar en väldig tid. Känns lite onödigt att lägga ner den tiden innan jag vet om denna sida används.
Digikey loggan är nu borta. Dagens projekt blir att få ordning på paypal betalningen.
Strålande initiativ!
Jag tror inte det är några problem med att ta 28kr för frakt, det blir fortfarande bättre än alternativen många gånger.
Jag tror inte det är några problem med att ta 28kr för frakt, det blir fortfarande bättre än alternativen många gånger.
I köpinformationen kanske du ska skriva att köparen betalar frakten vid ångrat köp till dig+frakten tillbaka till leverantören. Tycker även att du kan skriva något om att klippta band är specialbeställt till kunden och här gäller inte distansköplagen.
- prototypen
Som privatperson kommer du att få betala 42,50 till staten för varje paket från DigiKey.
Staten lägger moms på alla kostnader inkl frakten, nu betalar vi ingen frakt när ordern är på mer än 615 spänn men på det örat lyssnar inte Tullverket.
Om DigiKey kunde ge en rabatt på 170 kr och sedan tydligt debitera 170 kr i frakt så kanske vi kan komma runt detta.
Protte
Staten lägger moms på alla kostnader inkl frakten, nu betalar vi ingen frakt när ordern är på mer än 615 spänn men på det örat lyssnar inte Tullverket.
Om DigiKey kunde ge en rabatt på 170 kr och sedan tydligt debitera 170 kr i frakt så kanske vi kan komma runt detta.
Protte
-
Kul initiativ. Jag är säkert med i alla fall på en första beställning för att se hur "smidigt" det känns.