T: liten cylinder...

PerTheDeal
Inlägg: 32
Blev medlem: 16 oktober 2008, 23:04:10
Ort: Halmstad

Re: T: liten cylinder...

Inlägg av PerTheDeal »

Gimbal skrev:Om den nu bara är en fot så kan du väl ändra lite på designen, tex hål rakt igenom och en försänkt mutter på undersidan så slipper du gängproblemet :humm:
Foten måste vara enligt ritning, jag bestämmer inte det själv så bara att bita ihop.
PerTheDeal
Inlägg: 32
Blev medlem: 16 oktober 2008, 23:04:10
Ort: Halmstad

Re: T: liten cylinder...

Inlägg av PerTheDeal »

tecno skrev:Om du nu har pris från Kina så är det väl bara att beställa, tror inte att en vit man kan konkurera med deras priser. Å andra sidan så får du vad du betalar för dvs RF har du sagt men inte specat vilken legering det ska vara ej heller vilken ytfinish mm mm mm mm mm mm
Jag väntar på pris från Kina. Har beställt annat från Kina (inte metall) och om man har kontakter som kan kolla upp saker så är det bra kvalitet man får. Låt gå 15-20 år så kommer vi få slava åt kineserna då de har pengarna.
PerTheDeal
Inlägg: 32
Blev medlem: 16 oktober 2008, 23:04:10
Ort: Halmstad

Re: T: liten cylinder...

Inlägg av PerTheDeal »

Om det skulle kunna göras i aluminium, kan någon göra det då? Vet inte om min vän går med på det men värt att fråga.
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27040
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: T: liten cylinder...

Inlägg av tecno »

Vilken miljö kommer pytsarna att stå i? Man ska kanske ta hänsyn till galvaniska fenomen.
Användarvisningsbild
PeterH
Inlägg: 8614
Blev medlem: 15 mars 2006, 15:57:10
Ort: Gävle/Valbo

Re: T: liten cylinder...

Inlägg av PeterH »

Skit i det, det blir ju Pers problem 8) Han vill ju bara ha ett pris, troligtvis så billigt som möjligt. Det betyder väl då billigaste legeringen som det går lättast att borra/gänga i och som ser snyggt ut (gissar att det inte är absolut nödvändigt med rostfritt, bara det blir snygga fötter). Jag förstår att materialet påverkas av miljön där det placeras, men det är väl huvudsaken att det är snyggt vid leverans (att man får vad man betalar för får Per upptäcka med tiden :badgrin: )

Eller har jag missuppfattat dig Per?
PerTheDeal
Inlägg: 32
Blev medlem: 16 oktober 2008, 23:04:10
Ort: Halmstad

Re: T: liten cylinder...

Inlägg av PerTheDeal »

De ska limmas fast på plastbitar och ska vara i vanlig hemmamiljö.
Användarvisningsbild
DW
Inlägg: 2497
Blev medlem: 9 september 2007, 20:34:04
Ort: Knallestaden invid Wiskan-elfven
Kontakt:

Re: T: liten cylinder...

Inlägg av DW »

-ni som var uppe 02:38 kunde fått se priset under 1 min........ :)
Open
Inlägg: 269
Blev medlem: 26 maj 2009, 11:10:15
Ort: Harads, Boden, Norrbotten
Kontakt:

Re: T: liten cylinder...

Inlägg av Open »

Är detta fortfarande aktuellt så är detta något jag gärna tar på mig, har 10mm RF i massvis på lager. Maila så kan vi komma överens om ett vettigt pris så du garanterat blir nöjd.
/Jonas, J_onas@hotmail.com
Skriv svar