Utveckla för Android

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Johanb
Inlägg: 3406
Blev medlem: 26 mars 2006, 22:26:12
Ort: Smedjebacken

Re: Utveckla för Android

Inlägg av Johanb »

Förbi skolor gör den väl ingen nytta, jag har då aldrig sett fartkamera vid skola eller annat vettigt ställe :roll:
Nerre
Inlägg: 26750
Blev medlem: 19 maj 2008, 07:51:04
Ort: Upplands väsby

Re: Utveckla för Android

Inlägg av Nerre »

Det beror på att det är vägverket som sätter upp fartkameror längs sina vägar. Vägverket ansvarar inte för alla vägar. Vägarna utanför skolor hör oftast till kommunen.
Johanb
Inlägg: 3406
Blev medlem: 26 mars 2006, 22:26:12
Ort: Smedjebacken

Re: Utveckla för Android

Inlägg av Johanb »

Jo jag vet, försökte vara lite sarkastisk bara. Jag saknar verkligen kameror vid sådana ställen.
Användarvisningsbild
speakman
Inlägg: 4838
Blev medlem: 18 augusti 2004, 23:03:32
Ort: Ånge

Re: Utveckla för Android

Inlägg av speakman »

Vad sägs om att, förutom kameror, lägga in positioner för andra objekt som det bör tas hänsyn till, typ skolor etc? Så kan den plinga till att man bör vara särskilt aktsam. :)
Användarvisningsbild
LHelge
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2 september 2007, 18:25:31
Ort: Östergötland
Kontakt:

Re: Utveckla för Android

Inlägg av LHelge »

Tyvärr speakman så verkar git/github inte vara nån höjdare för Androidutveckling. Vad jag kan förstå så finns det inget vidare bra stöd för git i eclipse och att hålla på med massor olika program för att få källkodshanteringen att fungera låter väldigt jobbigt. Det finns en plugin som heter Egit men den går enbart att committa med, så fort någon annan gjort en ändring finns det ingen möjlighet att merga tillbaka det igen.
http://support.github.com/discussions/r ... de-eclipse

Ska snacka med E85 men får jag bestämma överger vi GitHub och git för google code och svn.
Användarvisningsbild
speakman
Inlägg: 4838
Blev medlem: 18 augusti 2004, 23:03:32
Ort: Ånge

Re: Utveckla för Android

Inlägg av speakman »

Aj då. Låter ju jättetråkigt om det ska falla på en sån sak. :(

Tycker dock att många fler Eclipsare vill köra moderna distribuerade versionshanteringssystem. Hur fungerar det med Mercurial/Hg då? Annars såg jag att GitHub hade stöd att köra SVN mot deras Git-repon numer... :vissla:
Användarvisningsbild
E85
Inlägg: 1274
Blev medlem: 29 maj 2007, 16:24:19
Ort: Övik

Re: Utveckla för Android

Inlägg av E85 »

Nu har vi kommit igång med Google Code / SVN och det verkar rätt trevligt så det fortsätter vi med.

http://code.google.com/p/camalert/

Screenshot som det ser ut nu:
Bild

Tar gärna emot layout-förslag (och andra förslag).
Användarvisningsbild
speakman
Inlägg: 4838
Blev medlem: 18 augusti 2004, 23:03:32
Ort: Ånge

Re: Utveckla för Android

Inlägg av speakman »

Nu har vi kommit igång med Google Code / SVN och det verkar rätt trevligt så det fortsätter vi med.
Från att komma från ingen versionshantering alls så är SVN trevligt. Att gå från SVN till distribuerat som Git är en frälsning i sig. Men det viktigaste är naturligtvis att komma igång och Google Code duger alldeles förträffligt!

Och vilken grym screenshot! Lite kod bakom det där så är programmet ju snart hemma! :D
Användarvisningsbild
speakman
Inlägg: 4838
Blev medlem: 18 augusti 2004, 23:03:32
Ort: Ånge

Re: Utveckla för Android

Inlägg av speakman »

Jösses vad ni kör på! Själv har man precis fått igång SDKn och börjat fatta hur saker funka. Nu ska jag bara lära mig Java också så är jag up'n'running. :p

Följ grabbarna här: http://code.google.com/p/camalert/updates/list
Användarvisningsbild
LHelge
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2 september 2007, 18:25:31
Ort: Östergötland
Kontakt:

Re: Utveckla för Android

Inlägg av LHelge »

Säg till om du vill bli upplagd som medlem i projektet. Blir vi fler måste vi nog hitta någon lösning med mailinglista eller något. Det blir ganska många mail till och från E85 just nu.
Användarvisningsbild
speakman
Inlägg: 4838
Blev medlem: 18 augusti 2004, 23:03:32
Ort: Ånge

Re: Utveckla för Android

Inlägg av speakman »

Det kan ju ta ett tag innan jag har något vettigt att bidra med, men vill ni lägga in mig så heter jag "speakman.com" på google code.

Kan man ha mailinglista tillhörande projektet på Google Code? Isåfall är det väl inte mycket att orda om helt enkelt?
Användarvisningsbild
LHelge
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2 september 2007, 18:25:31
Ort: Östergötland
Kontakt:

Re: Utveckla för Android

Inlägg av LHelge »

Verkar vara Google Groups som gäller om man vill ha något liknande en mailinglista så nu finns det en sådan på:
http://groups.google.com/group/camalert

Jag har lagt till E85 och speakman i denna grupp. Är det någon mer som är intresserad av att hjälpa till är det bara att höra av sig.
Virror
Inlägg: 1025
Blev medlem: 28 april 2004, 11:03:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Utveckla för Android

Inlägg av Virror »

Har projektet dött ut?
Hade helt klart stor potential tycker jag!
Användarvisningsbild
E85
Inlägg: 1274
Blev medlem: 29 maj 2007, 16:24:19
Ort: Övik

Re: Utveckla för Android

Inlägg av E85 »

Ja alltså jag har inte haft nå tid alls med egna grejer och nu är det ju sommar dessutom så det har varit lite dött. Självklart får vem som helst gå med i gruppen och fortsätta men jag känner inte att jag har tid personligen närmsta månaderna. Får väl se om det känns annorlunda nån regnig sommardag. :)
Virror
Inlägg: 1025
Blev medlem: 28 april 2004, 11:03:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Utveckla för Android

Inlägg av Virror »

Hehe, ok.
Får se, har varit lite sugen på att börja lite med Android.
Funkar programet som det är nu? Går det att ladda ner det och använda det som det är tänkt?
Skriv svar