Senaste kretskortet
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
"Härlig böj på benen från effektmotståndet"
Eftersom du gillade den så kan du få se undersidan:
Jag slabbade lite med tennet där....
Snart dyker det upp ett till kort från mig i tråden, men tyvärr har jag lite skrapjobb först:
Det blev något fel vid exponeringen av kortet. Tror det var utskriften på OH-filmen som inte var tillräckligt skarp i kanterna på vissa ställen.
Eftersom du gillade den så kan du få se undersidan:
Jag slabbade lite med tennet där....
Snart dyker det upp ett till kort från mig i tråden, men tyvärr har jag lite skrapjobb först:
Det blev något fel vid exponeringen av kortet. Tror det var utskriften på OH-filmen som inte var tillräckligt skarp i kanterna på vissa ställen.
Ähh, det var ju helt ok ändå! Vissa sådana motstånd har ju hål rak igenom som man kan dra igenom det andra benet i, ser inte ut att vara så på den där.
La märkte till allt många skriver på korten vad allt är till för. Har länge försökt komma på något sätt att göra egen silcscreen men den enklaste vore med just den där nya metoden att göra kretskort med strykjärn, tvätta bort pappret osv...
La märkte till allt många skriver på korten vad allt är till för. Har länge försökt komma på något sätt att göra egen silcscreen men den enklaste vore med just den där nya metoden att göra kretskort med strykjärn, tvätta bort pappret osv...
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Eller självhäftande papper/plast? Kanske det där tröjtryckspappret. Undrar om det finns för laser...
Senaste kortet idag. Regulatordelen till mitt labbagg. Nu är alla kort gjorda. Bara lådan som fattas...
Blev ovanligt många olika håldimensioner för ett sånt litet kort.
0,6
0,7
0,8
1,0
1,2
2,0
3,0
4,0
[edit]
Trots förkylningens besvär orkade jag till slut bestycka kortet också.
Fin kylfläns
Senaste kortet idag. Regulatordelen till mitt labbagg. Nu är alla kort gjorda. Bara lådan som fattas...
Blev ovanligt många olika håldimensioner för ett sånt litet kort.
0,6
0,7
0,8
1,0
1,2
2,0
3,0
4,0
[edit]
Trots förkylningens besvär orkade jag till slut bestycka kortet också.
Fin kylfläns
Senast redigerad av MadModder 15 april 2007, 20:10:37, redigerad totalt 1 gång.
Mitt senaste, är ännu ej etsat men kan posta layouten iaf: http://diymania.hv4all.com/boredom%20IL ... harger.png
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Du har inte funderat på att bredda/förstora en del av lödaöarna? Det kommer ju knappt bli något kvar av en del när du borrat, som t.ex de till motstånden och L1.
[edit] Som på Jimmys halvmisslyckade kort t.ex. En del lödöar är ju helt bortborrade
Jag brukar hålla minst 0,5mm koppar runt borrhålet. 1,6mm (62mil) för IC t.ex, där borrhålen är 0,6mm. Större komponenter bör få ha mer koppar att hålla sig i. Där kablar ska sitta tar jag i ordentligt. Inget är så irriterande som när kopparen släpper från laminatet...
[edit] Som på Jimmys halvmisslyckade kort t.ex. En del lödöar är ju helt bortborrade
Jag brukar hålla minst 0,5mm koppar runt borrhålet. 1,6mm (62mil) för IC t.ex, där borrhålen är 0,6mm. Större komponenter bör få ha mer koppar att hålla sig i. Där kablar ska sitta tar jag i ordentligt. Inget är så irriterande som när kopparen släpper från laminatet...
Senast redigerad av MadModder 15 april 2007, 12:40:06, redigerad totalt 4 gånger.
Två till kort till midimixern klara samt lite länkkabel och ett temporärt powerblock för test:
Byggtråd:http://www.midibox.org/forum/index.php?topic=6550.45
Byggtråd:http://www.midibox.org/forum/index.php?topic=6550.45