Inbyggd ledbelysning

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
SeniorLemuren
Inlägg: 7812
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Inbyggd ledbelysning

Inlägg av SeniorLemuren »

Jag tillverkar ju sådana här små väggskåp med en hembränningsapparat. Höjd 25 cm bredd 20 cm.
Jag skulle vilja förse dem med en liten Led-remsa max 17 cm lång under topplocket. Skulle var a av den typ som kommer färdig med fjärrkontroll och styrenhet som ändrar färgerna automagiskt. Vad skall man söka på? Om jag installerar en sådan belysning måste man CE-märka produkten?

Edit. Lade till bild på skåpet. Hittade denna på Amazon. Den är 0.5 meter. Kan man kapa en sådan till exempelvis 17-18 cm.
hemmbränningsapparat.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
FormerMazda
Inlägg: 6085
Blev medlem: 27 februari 2006, 14:59:36
Ort: Tranås (Jönköping)

Re: Inbyggd ledbelysning

Inlägg av FormerMazda »

Tror att 0,5m är nog det kortaste du kan köpa.
Men verkligen all LED-list jag sett är kapbar, så det skulle förvåna mig om nån inte är det.

Den du länkar är lite svårtolkad, en del bilder tyder på adresserbara LEDs, en del bilder på vanlig RGB-helaslingan.

På en bild syns iallafall lödpaddarna där man kan klippa.

Det finns lösa kit med fjärr och mottagare också, det kanske är billigare med en 5meters rulle RGB-list och lösa kit?
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10679
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Re: Inbyggd ledbelysning

Inlägg av GeekJoan »

Om du har butiken Normal i närheten så hade dom faktiskt några relativt enkla såna för inte så mycket pengar.
Annars är Amazon full med sånt. Bara sök på "led list" eller liknande
Skriv svar