Elektromagnetiska stötdämpare för bilar
Jag undrar vad som händer om man sätter ett extra gupp, dubbelt så högt, strax efter ett föregående? Då borde bilen bottna rätt hårt och skådespelaren behöver inte spela att han far omkring med huvudet
Skämt åsido, riktigt coolt. Undrar hur många arbetstimmar det skulle vara värt för att trycka in en fungerande knapp märkt "Anti-speedbump" i bilen
Skämt åsido, riktigt coolt. Undrar hur många arbetstimmar det skulle vara värt för att trycka in en fungerande knapp märkt "Anti-speedbump" i bilen
Skillnaden är:
BOSES fjädringssystem är en ren laboratorieprodukt, som om det överhuvudtaget kommer ut på marknaden, lär det dröja minst 10-20 år.
Medans Citroen system med aktivt chassi sattes i serieproduktion 1988 och används än i dag.
I Citroens aktiva chassi ingår, beroende på bilmodell, Aktiv fjädring, aktiv stötdämpning, aktiv krängningshämning, fyrhjulsstyrning samt styrservo enligt Drive By Wire principen (ingen koppling mellan ratt och hjul).
BOSES fjädringssystem är en ren laboratorieprodukt, som om det överhuvudtaget kommer ut på marknaden, lär det dröja minst 10-20 år.
Medans Citroen system med aktivt chassi sattes i serieproduktion 1988 och används än i dag.
I Citroens aktiva chassi ingår, beroende på bilmodell, Aktiv fjädring, aktiv stötdämpning, aktiv krängningshämning, fyrhjulsstyrning samt styrservo enligt Drive By Wire principen (ingen koppling mellan ratt och hjul).
Skillnaden är att Sitt-o-träng använder just hydrodynamisk system, detta medför pumpar, slangor och annat. BOSEs system är helelektrisk och då nästan alla bilsystem rör sig i riktningen av att bli elektriska för att bli billiga, enkla och lättare lär BOSE-systemet (eller något liknande) att bli ersättaren för det hydrodynamiska.