Andra året på SEF: En Radiostyrd Polisbil

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5148
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Andra året på SEF: En Radiostyrd Polisbil

Inlägg av Klickmans »

Mitt första läroår här gick till att få klart min Permobil, och det slutade ändå rätt så bra.
En del grejor fick köpas in för att kunna löda och sånt, men jag har även (fått) en hel del.
Andra medlemmar har varit fantastiska när dom förklarat och hjälpt mig förstå Elektronik.

Ja, jag har ännu mycket att lära, och jag vill göra det här.

Därför inleder jag nu steg 2 av min "utbildning" genom att praktiskt applicera kunskapen.
För att det även ska bli lite roligt under tiden vill jag ha ett "mål" precis som Permobilen.
Målbilden kan komma att svänga lite, men siktet är nu inställt på en Radiostyrd Polisbil.

Var det slutar vet ingen, det kanske blir en Ambulans istället?

För att komma igång behöver jag lite tips på var man köper ex ljudmodul och liknande.
Min tanke är att precis allt ska kunna styras från fjärrkontrollen, som sirener och ljud..
Måste nog inte bygga allt från grunden om det jag söker redan finns, men det vore kul.

Resan är målet, man lär sig på vägen (Learning by Doing)

Steg 3? Då tänkte jag gå tillbaks till Permon och försöka få även den Radiokontrollerad.
Det är ganska långt fram, men det är en del av planen med att nu lära mig mer om RC.
Åldern tar kanske ut sin rätt innan jag når målet, men jag vill försöka så länge jag kan.

Hur var det nu man skulle göra.jpg
Wish me Luck :kortis: Emellanåt funkar systemet inte alls, och då blir det viloläge.

To be, continued.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.