Finns inte i min härligt primitiva Excel från 1997.danielr112 skrev:Högerknapp på cellen och formatera. Sedan under "Nummer" så har du custom och kan definera upp egna om så vills.
Men kom på en annan sak när jag satt på dass...
Ja, det är sant.Jag personligen har en del batterier. Och det är ju således en vara med begränsat datum. T ex laddningsbara bör man kolla med jämna mellanrum.
Nej, jag inventerar inte sånt.Så om du inte redan har det så är det kanske bra med någon typ av expire-date samt recondition-date så man lätt kan se hur länge komponenter ska ligga innan man tar en kik. T ex batterier som man bör kolla över. Är kanske väldigt smal genre men vem vet, du inverterar kanske kylskåpet härnäst
Och nej, jag ska inte inventera kylskåpet härnäst
MVH/Roger
PS
Börjar bli lite besviken på min härligt primitiva Excel-97, vid ett tidigare tillfälle i den här tråden fick jag nämligen tipset om att man kan trycka ctrl-alt-L för att göra en rubrik klickbar så att man kan klicka på den för att Excel ska sortera efter den, men det fungerade inte heller. Fast kanske jag gjort nåt fel?
Bifogar min senaste inventering, denna (HG73) innehåller alla mer speciella komponenter jag behöver för att bygga fler rörförstärkare, listan är sedan sorterad efter hylla så Ni ska se att det finns viss struktur på alltihopa. Png-filen blev förresten för stor så jag har zippat ihop den mha 7-Zip.