Som du ser på första bilden har jag pluggar i ändarna på sekundären gängade för en bit M8 gängstång. Tråden är lödd mot kanten på en bricka som sen är fastskruvad med en mutter. Likadant i båda ändar, så det finns inget bestämt "upp" eller "ner" på spolen.
Toroiden sitter mellan två muttrar på gängstången, så det är lätt att justera höjden på den.
"Koppen" som sitter i mitten på primären har ett gängat hål i botten så där justerar jag höjden genom att skruva hela sekundären upp och ner.
...som består av 15 s AVI utan ljud och kass kvalitet filmad med den billigaste digitalkameran som gick att hitta. Dessutom innan spolen är helt injusterad och med för liten toroid.
Jag har ingenstans att lägga upp den bara, eller finns det någonting motsvarande photobucket som tar filmer?
runt 650 varv blev det, inte så många som jag hade tänkt mig men men, tråden var en aning tjock (alltsammans kom från skolan)
har en del saker kvar innan den fungerar: primärspolen och så har jag inte beställt kondensatorerna än, men arbetet ska inte vara klart förrän i april så..