Köpråd logikprob/IC test clip

Användarvisningsbild
KLset
Inlägg: 207
Blev medlem: 31 augusti 2014, 17:36:19
Ort: Uppsala

Köpråd logikprob/IC test clip

Inlägg av KLset »

Jag behöver hjälp med att hitta några OK logikprobar till min logikanalysator. Just nu har jag varianten på bilden nedan. Tyvärr vill jag inte ha att göra med dem längre. Kravet är att kunna sätta åtminstone tre stycken i följd på en IC som har 1.27 mm pitch. Med dessa som jag har kan jag med nöd och näppe sätta två i följd.

På reichelt.de har jag hittat ett ElectroPJP 6800 kit. Jag förstår att bättre prober är betydligt dyrare än det skräp som jag har, men finns det något alternativ som är billigare?

En fråga till er som har erfarenhet: Är begagnade ett alternativ eller är de mer av en förbrukningsvara? Då tänker på de fina spetsarna/krokarna och att de kanske går av med användning. Om begagnade inte är ett problem och om du som läser råkar ha ett gäng över i labbet så är jag klart intresserad.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
GFEF
Inlägg: 2370
Blev medlem: 4 december 2004, 18:44:04

Re: Köpråd logikprob/IC test clip

Inlägg av GFEF »

En IC test klämma med 1,27mm delning ?

http://www.ebay.com/bhp/soic-test-clip
Användarvisningsbild
KLset
Inlägg: 207
Blev medlem: 31 augusti 2014, 17:36:19
Ort: Uppsala

Re: Köpråd logikprob/IC test clip

Inlägg av KLset »

GFEF skrev:En IC test klämma med 1,27mm delning ?
:doh:

Tack GFEF! Jag har ju till och med tänkt en del om och kring dessa klämmor i samband med en annan tråd där jag och Magnus_K försöker göra en mer permanent kontakt, men i princip med samma funktion som en testklämma.

Och visst var den billigare, men inte mycket. Jag ska lägga upp en köpes-annons och se om jag får napp på någon begagnad.
Skriv svar