Julas skjutmått skjuter under målet

Användarvisningsbild
Ulf
Inlägg: 399
Blev medlem: 15 februari 2006, 14:04:03

Re: Julas skjutmått skjuter under målet

Inlägg av Ulf »

10 procent är ju värre än bygg och snickartoleranser.....
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Julas skjutmått skjuter under målet

Inlägg av Glenn »

Jag tror helt enkelt att skjutmåttet levererar alternativa fakta bara, det är ju modernt.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45168
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Julas skjutmått skjuter under målet

Inlägg av TomasL »

Sannolikt är det väl så att Mitutoyo mfl fabrikat levererar en falsk verklighet.

Hmm, julas skjutmått kanske skulle passa en viss person.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort
Inlägg: 13969
Blev medlem: 3 juli 2008, 08:13:14
Ort: Norrköping

Re: Julas skjutmått skjuter under målet

Inlägg av lillahuset »

Jag tror inte han vet hur man använder ett skjutmått.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45168
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Julas skjutmått skjuter under målet

Inlägg av TomasL »

Sannolikt inte
Användarvisningsbild
netrunner
Inlägg: 5510
Blev medlem: 4 februari 2005, 12:26:05
Ort: 127.0.0.1

Re: Julas skjutmått skjuter under målet

Inlägg av netrunner »

Enligt CNN så ha anonyma källor bekräftat att Ryska agenter har hackat fabriken... på order av en viss president, för att han ska vinna valet. Under 10 minuter misslyckas man med att få någon klarhet i hur det gick till, men presidenten är jättedålig.

Hillary Clinton menar på att presidenten är en millimeter från riksrätt. Kanske mindre, hon har inget skjutmått. Maken Bill är inte hemma, han är och inviger ett flickscoutläger.

HBTQ-rörelsen har ingen kommentar, dom har fullt upp med att könsbestämma skjutmåttet.

Feministerna är rasande och kan knappt prata! Hur kan det få finnas ett verktyg med namnet "skjutmått"???? Så vansinnigt sexistiskt.

Fredsrörelsen är lika upprörd och har tillsammans med Mona Sahlin startat ett lagförslag för att ändra namnet till "krypmått" eller "skjut-inte-mått".

Postmoderna utbildningarna på Södertörns högskola är jätteglada att verkligheten har kommer i kapp den postmoderna sanningen: -"Det här har vi väntat på jättelänge".

Dagens Nyheter har en artikel med en bild på en vinkelhake.

En professor på KTH-maskin försöker förklara för SvD vad mätnoggrannhet är ... och misslyckas.

TT-nyheter "frågar mannen på gatan" som i det här fallet är ordförande i skp. Han menar på att det är kapitalismens fel, kanske NSA ligger bakom.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Julas skjutmått skjuter under målet

Inlägg av Glenn »

netrunner: :D
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32628
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Julas skjutmått skjuter under målet

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Jag har fått lära mig att tumstockar (tumma-trä) har man bara för att få lite hum om hur små/stora saker är. Fast på jobbet där vi sågar träramar för att lanterniner och kupoler sågar med ett par mm plus/minus-passning.

Om skjutmått: jag misstänker att folk tror att en digital skala är mer exakt än en analog. Men för skjutmåttets del handlar nog mer om att det inte fått en smäll.
chriz
Inlägg: 56
Blev medlem: 8 januari 2010, 10:10:27
Ort: Stockholmski

Re: Julas skjutmått skjuter under målet

Inlägg av chriz »

köpte en sånt skjutmått i gul plastask i juli, visade fel såklart på minsta skalan, det blev retur dagen efter, inte ens ihopskjuten visade den på 0, det var fel även där.
Skriv svar