Hur koppla TI-DRV134?

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
eddiefernberg
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 juni 2016, 03:45:21

Hur koppla TI-DRV134?

Inlägg av eddiefernberg »

Hej!

Jag håller på med ett projekt som kräver balanserat stereoljud och har lite svårt att begripa hur det ska kopplas.
Har ett blåtandskort (Roving RN-52) som har utgångar för vanligt obalanserat stereoljud och 2 stycken TI-DRV134 (en per kanal) för att få ut det balanserade ljudet.

Efter att ha studerat databladet för DRV134 ett par gånger blir jag fortfarande inte riktigt klok på hur det ska anslutas - någon som kan ge knuff i rätt riktning?


Med vänlig hälsning,
Eddie
H.O
Inlägg: 5684
Blev medlem: 19 mars 2007, 10:11:27
Ort: Ronneby

Re: Hur koppla TI-DRV134?

Inlägg av H.O »

Figur 27 i databladet visar ju Basic Connections for Differential-Output Mode. Obalanserat in mellan 3 och 4. Balanserat ut mellan 8 & 1.

Är det nånting annat än det du vill göra och i så fall vad? Och om det är exakt det du vill göra vad är det med figur 27 som du tycker är oklart?
eddiefernberg
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 juni 2016, 03:45:21

Re: Hur koppla TI-DRV134?

Inlägg av eddiefernberg »

H.O, stort tack! Jag som inte tittade noggrant på texten... :doh:

Dock förstår jag fortfarande inte pin 5 och 6, där står det ju V- respektive V+. Vad är det som ska kopplas där?
H.O
Inlägg: 5684
Blev medlem: 19 mars 2007, 10:11:27
Ort: Ronneby

Re: Hur koppla TI-DRV134?

Inlägg av H.O »

Eftersom det är en aktiv krets behöver den matningspänning för att fungera. Den kopplar du in till V+/V-.
eddiefernberg
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 juni 2016, 03:45:21

Re: Hur koppla TI-DRV134?

Inlägg av eddiefernberg »

Ja, självklart! Nu är jag med. Borde kanske försöka vakna till innan jag kommer med idiotiska frågor :shock:

Tack så mycket!
Skriv svar