Flyswatter2

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
permal
Inlägg: 57
Blev medlem: 17 september 2016, 17:34:00

Flyswatter2

Inlägg av permal »

Hej,

Är det någon som vet var man kan köpa Flyswatter2 i Sverige, eller iaf i EU? Att köpa den direkt från Tin Can Tools och få den fraktad till Sverige går på ytterligare $22.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort
Inlägg: 13969
Blev medlem: 3 juli 2008, 08:13:14
Ort: Norrköping

Re: Flyswatter2

Inlägg av lillahuset »

Vad är anledningen till att du vill ha just en sådan? Jo jag har hört att de är trevliga.

Jag har en sådan här: https://www.olimex.com/Products/ARM/JTAG/ARM-USB-OCD/
Den kan du få gratis om du tror att den duger och lovar att vara snäll mot någon annan forummedlem. :)
Användarvisningsbild
ucadv
Inlägg: 203
Blev medlem: 29 januari 2007, 23:13:49

Re: Flyswatter2

Inlägg av ucadv »

varför just en flyswatter? jag har en och den är rätt gammal, stor och klumpig och långsam. köp en jlink så kan du använda deras mjukvara istället för j-a openocd


hur som helst, deras europeiska återförsäljare tigal gick i konkurs för något år sen.
permal
Inlägg: 57
Blev medlem: 17 september 2016, 17:34:00

Re: Flyswatter2

Inlägg av permal »

lillahuset skrev:Vad är anledningen till att du vill ha just en sådan? Jo jag har hört att de är trevliga.

Jag har en sådan här: https://www.olimex.com/Products/ARM/JTAG/ARM-USB-OCD/
Den kan du få gratis om du tror att den duger och lovar att vara snäll mot någon annan forummedlem. :)
Ska programmera lite ESP32 och det är den som Espressif själva verkar använda tillsammans med en fork av OpenOCD. De nämner visserligen ett par andra, men en ARM-USB-OCD ska ju fungera med OpenOCD så den tar jag gärna emot om du är villig att gå skilda vägar med den.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort
Inlägg: 13969
Blev medlem: 3 juli 2008, 08:13:14
Ort: Norrköping

Re: Flyswatter2

Inlägg av lillahuset »

Men då måste du lova att vara snäll mot någon annan forummedlem. 8)
PMa mig vart du vill ha den skickad så ska jag försöka få iväg den nästa vecka.
Skriv svar