Raw 1.5 CNC Beställd

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Perkla
Inlägg: 4729
Blev medlem: 22 januari 2009, 14:30:25

Re: Raw 1.5 CNC Beställd

Inlägg av Perkla »

Jag köpte ett paket med 4 motorer och tillhörande elektronik.. så jag hoppas det är det jag får också.. :D Nej jag kommer inte köra speciellt hårt..
Glattnos
Inlägg: 2972
Blev medlem: 29 oktober 2009, 20:01:18

Re: Raw 1.5 CNC Beställd

Inlägg av Glattnos »

Aha, jag trodde att det var motor-kittet på länken i ditt första inlägg som du köpte. Men då är det lungt :)
Användarvisningsbild
Perkla
Inlägg: 4729
Blev medlem: 22 januari 2009, 14:30:25

Re: Raw 1.5 CNC Beställd

Inlägg av Perkla »

Ahh my bad... :( Länken är redigerad nu och här kommer den en gång till om man inte orkar gå tillbaka till första inlägget..

http://www.ebay.de/itm/EU-DE-4axis-Nema ... SwNuxXYmjO
nr1madman
Inlägg: 97
Blev medlem: 11 november 2012, 09:26:30

Re: Raw 1.5 CNC Beställd

Inlägg av nr1madman »

Det ser ut som bra drivare och hyfsade motorer.. men jag tror att det skulle gå lite snabbare med nätagg som hade högre spänning. En uppgradering som är lätt att göra i efterhand om man skulle vilja!

Hur starka motorer rekommenderas från tillverkaren av maskinen?
Användarvisningsbild
Perkla
Inlägg: 4729
Blev medlem: 22 januari 2009, 14:30:25

Re: Raw 1.5 CNC Beställd

Inlägg av Perkla »

Jag har inte sett nånstans på deras hemsida om vad dom rekommenderar för motorer, vill inte köpa några kraftigare än jag redan gjort, för säkerhets skull..
Användarvisningsbild
Perkla
Inlägg: 4729
Blev medlem: 22 januari 2009, 14:30:25

Re: Raw 1.5 CNC Beställd

Inlägg av Perkla »

Idag är motorerna och övrig elektronik skickad från tyskland... skulle vara roligt med leverans inom en vecka.. :D
Glattnos
Inlägg: 2972
Blev medlem: 29 oktober 2009, 20:01:18

Re: Raw 1.5 CNC Beställd

Inlägg av Glattnos »

Jag tyckte att jag såg att motorerna i deras eget kit var 1,9Nm vilket är vad du köpte så det är nog bra.

Jag beställde verktygshållare från USA den 20:e december, paketet kom till Sverige den 24:e, jag skickade alla erforderliga uppgifter till tullverket och sen har jag inte hört ett knyst från något håll. Jag vet att Postnord och Tullverket har problem just nu. Jag tror faktiskt att Tullverket har gjort sitt i mitt fall så det är Postnord som är problemet. Man blir lite irriterad när man betalar 600:- i frakt och prylarna kommer till Sverige på 4 dagar, sen tar det flera veckor för de svenska aktörerna att få fram paketet.
Jag hoppas att det går bättre för dig att få dina prylar, det brukar gå bättre från Tyskland. Jag beställde verktyg från Tyskland igår morse och idag ringde en kille och väckte mig(kl 09:00) och sa att han hade lagt ett paket utanför dörren(jag bor i hus väldigt avlägset). Tack sa jag :D
(Jag tvivlar dock lite på att verktygen kom direkt från Tyskland, dom måste ju typ ha haft ett mellanlager i Sverige någonstans)
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27022
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: Raw 1.5 CNC Beställd

Inlägg av tecno »

man betalar 600:- i frakt och prylarna kommer till Sverige på 4 dagar
Beklaga dig hos din leverantör i USA (inte hans fel i sig men de bör veta hur illa det fungerar här)
Glattnos
Inlägg: 2972
Blev medlem: 29 oktober 2009, 20:01:18

Re: Raw 1.5 CNC Beställd

Inlägg av Glattnos »

tecno: Bra tips, nu har jag gjort det :)
Användarvisningsbild
Perkla
Inlägg: 4729
Blev medlem: 22 januari 2009, 14:30:25

Re: Raw 1.5 CNC Beställd

Inlägg av Perkla »

Beställde en LED till min XC90 i början på December från tyskland, den blev visst liggande nånstans bland alla paketen ute på nån terminal vi såg bilder på nätet i regnet.. men tog bara 4-5 dagar så hade dom fått iväg den norrut i landet till mig så det gick ju bra.

Jag beställer ganska mycket grejer både från USA och Tyskland per år.. ja även en hel del från kina.. så jag vet på ett ungefär hur det går till.. och jag vet att postnord är under all kritik.. men för mig har det fungerat ganska bra..
Användarvisningsbild
Perkla
Inlägg: 4729
Blev medlem: 22 januari 2009, 14:30:25

Re: Raw 1.5 CNC Beställd

Inlägg av Perkla »

√ Känner mig väntlös...
Skriv svar