Då jag har en ofrivillig paus i byggandet på min fräs (väntar på leveranser av material) tänkte jag att jag skulle ägna fritiden åt att bygga en egen Fogbuster. Efter tips och länkar här på forat på andra som byggt liknande system skred jag till verket.
Originalet:
Min version:
Byggbilder:
Här har jag inhandlat massa grejor till bygget. En vattenrenartank, regulator, massa kopplingar, 1/8" mässingsrör, 8 mm kolfiberrör.

Moddat en 1,0 mm svetsmunstycke så den passar inuti mässingsröret och kolfiberröret.

En plump mässing ska få bli kroppen.

Lite förberedelser för slangkopplingar och ett genomgående hål för mässingsröret.

Jag gör så att mässingsröret går genom hela kroppen och borrar sedan hålet där vätskan injiceras efter montag av mässingsröret. På så sätt får jag ett skarvfritt rör från gasinloppet till munstycket.

Lite klen i detta utförande så därför kommer jag montera ett kolfiberrör utanpå allt och injicera epoxy inne kolfiberröret för stabilitet.

Leker doktor

Börjar ta sig.

Gasnippeln på plats, man ser även ändan på mässingsröret som sticker ut i nippeln.

Massivt modifierad nålventil jag hade liggande, förberedd för montage.

Dags att montera nålventilen.

Sista 1,5 mm av godset in till och igenom väggen på mässingsröret borras med 1,2 mm borr.

Allt monterat.
Tanken hopmonterad oxå. Här tankad med vatten.
Många olika kopplingar blev det för att allt skulle vilja passa ihop.
Gas och vätskeslangarna monterade.
UPPDATERING
Nya slangkopplingar:

Video
Test med vatten @ 10 PSI
Test med vatten @ 15 PSI och en svarv
Riktigt nöjd med konstruktionen och funktionen men jag har ju inget att testa den på ännu, men nog känns det som om det fungerar bra.
Mvh Love