Jag har införskaffat ett styrkort till min Terco-spindel och vill gärna kunna styra denna med Mach3 eller EMC2 (om det nu går att styra spindeln i EMC2?). Styrkortet kommer från Minarik Drives (http://www.minarikdrives.com) och modellen heter MM23002D. Det är ett styrkort som kan matas med 230VAC och ge antingen 0-90VDC eller 0-180VDC, jag kör på det senare då Tercon i orginalutförande gick mellan 0-160VDC. Jag kan ställa in kortet så att maxnivån blir 160VDC men jag tänkte köra lite "overdrive" på min motor så jag får upp varven något

Nu till frågan/problemet; Minarik driven vill av någon anledning ha en insignal på 0-2,5VDC för att styra spindeln (istället för dom normala 0-10VDC). Det jag nu behöver hjälp med är att designa ett lämpligt filter för att PWM-styra det hela med Mach3 (eller EMC2) och jag förstod på H-O i X-IL:s tråd att det behövdes ett lågpassfilter för att göra om PWM signalen från Mach3 till spänning. Om jag bara får till en stabil lösning på detta filter är det ett mindre (förhoppningsvis) problem att dela ner spänningen från 0-10VDC till 0-2,5VDC. En spänningsdelare 1:4 borde göra susen, enklast med ett vanligt motståndsnät, men elegantare och troligtvis bättre med en OP?
Tankar och idéer upskattas!