Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 17.34 2018-10-21

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 07.03 2018-05-08 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 22.33 2009-03-11
Inlägg: 1238
Ort: Skellefteå
Så här går det att skriva ut ett gäng plektrum..
240 grader på nozzle (går inte högre)
75 på plattan
Feedrate 60%
Har en misstanke att glasskivan inte är plan, ger förmodligen ojämn temp på den.

Förslag på åtgärd?

Bilaga:
IMG_20180508_073134[1].jpg


Logga in för att visa de filer som bifogats till detta inlägg.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 07.18 2018-05-08 

Blev medlem: 15.44 2005-08-23
Inlägg: 1103
Ort: Uppsala
Hur nära plattan/tejpen har du munstycket? Det ser ut att eventuellt vara lite för nära...
Ett vanligt A4-pappers tjocklek brukar vara en bra tumregel.

Du kan prova med extra långsamt första-lager också för att öka chansen att det ska fästa på plattan.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 07.38 2018-05-08 
EF Sponsor

Blev medlem: 11.01 2005-10-19
Inlägg: 1007
Ort: Spånga
Kolla planheten över hela glasskivan med bladmått mot munstycket. Lägg utskriften där det är plant eller åtgärda.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 08.20 2018-05-08 

Blev medlem: 09.51 2009-02-24
Inlägg: 118
Ort: Göteborg
Mät planheten när grejerna är varma med! Saker expanderar ju lite med värme och kanske plattan buktar lite extra jämfört med när det är kallt?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 08.22 2018-05-08 

Blev medlem: 21.28 2004-10-09
Inlägg: 904
Ort: Västerås
Jag var tvungen att backa ifrån "mkt mer" än ett pappers tjocklek för att få petg att lägga sig bra. Så det kan du ju prova. Kör även lite limstift på maskeringstejpen.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 08.26 2018-05-08 

Blev medlem: 17.15 2008-02-11
Inlägg: 2192
Ort: Vasa, Finland
Tycker nog PETG brukar fästa bra, på BuildTak t.o.m. för bra så den blir förstörd.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 16.18 2018-05-08 

Blev medlem: 17.59 2009-12-21
Inlägg: 3011
Skriv med "Raft".

PETG har (trots många beskrivningar) en tendens att warpa en del.

Med Raft så underlättar det. Eventuellt ojämt underlag vilket nämns ovan påverkar heller inte i samma utsträckning.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 08.47 2018-05-09 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12.01 2006-02-24
Inlägg: 20298
Ort: Norr om Sthlm
Jag kör med dubbelt A4.

Jag har inte haft problem med fästet med PETG alls, däremot "segar" det och blir dåligt i början när den matar, svårt att förklara men jag skulle kunna ta en exempelbild, men det blir nog i min egen tråd :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 10.16 2018-05-21 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 22.33 2009-03-11
Inlägg: 1238
Ort: Skellefteå
Har skaffat en ny glasskiva nu, den var verkligen inte plan.
Räckte med att ta en stålskala och hålla mot, väldigt tydligt.
Lokala glas fixaren ordnade det för en hundring.
Funderar på att låta honom göra en till fast med ena sidan matt blästrad.
Borde kunna fästa bra.

wiklis


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 13.38 2018-05-22 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20.53 2010-09-23
Inlägg: 1029
Ort: Ljusfallshammar
det fäster väldigt bra på en aluminiumsilikat blästrad iallafall.
man måste låta objektet svalna helt annars riskerar man dra loss glasbitar från skivan.
jag gick över till plastcitron.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 07.47 2018-06-01 
EF Sponsor

Blev medlem: 11.01 2005-10-19
Inlägg: 1007
Ort: Spånga
viewtopic.php?p=1368287#p1368287


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: danei och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
    Electrokit
Drivs av phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010